cerca de Caldes de Montbui, Catalunya (España)

Data de realització: 22/12/2014.

Sortida compartida amb els companys Joan Manel i Carles, tot i que no en el total de recorregut, pel fet de viure en poblacions diferents. El punt de trobada ha estat sota el Pont de Torre Romeu, a Sabadell.

La sortida ha estat incidentada i accidentada... certament quan les circumstàncies es giren en contra, poca cosa s’hi pot fer.

Sortida a les 9h de Caldes destinació Sentmenat pel Roure Gros, Camí de vell fins a la zona Mas d’en Cisa a Sentmenat. Vaig a buscar la pista de pujada al Bosc de Can Sorts, darrera el camp de futbol, i a la meitat de la pujada comencen els problemes per culpa de la presència d’arbres tombats barrant el pas, per la ventada d’aquells dimarts de dies enrere. Superats els arbres, uns set o vuit, i un cop a dalt a peu de pista de Pedra Santa, vaig a buscar l’enllaç amb la pista de La Salut. En aquest enllaç sorgeixen de nou problemes de per la presència de més arbres, havent de fer autèntiques filigranes per superar-los, en algun cas, pujant pels marges elevats del bosc amb molta dificultat per arrossegar la bicicleta, i anant amb el cul per terra en alguna ocasió.

Superats tots aquests obstacles i un cop arribo a la pista de La Salut, baixa lliure i relaxada fins al Santuari, cementiri i anant a buscar carrer de baixada per accedir al pont de La Salut, on m’esperen els companys, caiguda monumental per culpa d’una vorera no vista. Un cop reaccionat i alçat de terra, constato en un primer moment que puc moure totes les extremitats amb normalitat, tot i el fort dolor de canells i braços. Continuo la marxa però desorientat, erro el trajecte i arribo al Pont de Torre Romeu... Finalment amb una trucada aconseguim trobar-nos en aquest nou punt i continuar la sortida.

El retard acumulat ens fa decidir escurçar la ruta prevista, que inicialment pretenia arribar a Santa Perpètua, voltant per darrera el Castell de Can Taió i al final quedem en eliminar aquest punt i fer una variant més curta.
El dolor als braços no impedeix seguir, però l’esforç per continuar la ruta requereix un plus de voluntat, i amb els ànims una mica decaiguts seguim la volta baixant pel marge del Ripoll, trencant cap a la zona de Santiga, Can Rectoret i Camí del Padró cap a Polinyà amb aturada per fer una mossegada. Un cop represa la marxa, nova incidència amb una sortida de cadena del company Carles que afortunadament només ens ha fet perdre 10 minuts.

Travessat Polinyà, enllaç amb la riera de Caldes que ens hi porta passant pel mític trenet de Palau, Pont de Sant Roc i Torre Marimon on per cert, abans d’arribar a la depuradora, hi ha un parell d’arbrets tombats, però amb pas franc pel costat.

Final de ruta per mi, però no pas pels altres dos companys que continuen cap a Sentmenat sense tenir clar si des d’allà saltaran a Sabadell per Castellar o altra ruta alternativa, un cop descartada l’opció feta per mi en solitari a l’inici de la ruta.

Bona sortida des del punt de vista de companyia, clima (no massa fred i cel assolellat), i varietat de traçat, però les pegues i adversitats trobades l’han tenyit d’un cert sentiment de de frustació. Esperem que la propera ruta llarga no tingui tantes incidències.