Fecha de subida 29 de mayo de 2017

Fecha de realización mayo 2017

cerca de Joanetes, Catalunya (España)

Segon dia de la ruta del Camí de Sant Jaume i dels pantans de la Ruta del Ter.
Sortim de Joanetes direcció Hostalets d'en Bas per visitar el famós carrer de balconades de fusta guarnides de geranis i que està declarat bé cultural d'interès nacional. De pas escalfem les cames per el que ve després.
Al sortir del poble ens trobem amb una pujada de uns cinc quilòmetres i una pendent constant de mes del 15% que sort que està pavimentada. Es realment dura. Val la pena descansar en l'últim gir des de el qual es gaudeix de unes vistes espectaculars de la Garrotxa, de Sant Miquel, del Puigsacalm, etc..
En arribar a Falgars fem un petit descans per visitar Sant Pere i carregar aigua.
Sortint de Falgars hi ha un tram pavimentat i en baixada per descansar i gaudir una mica de la velocitat. Atenció no passar-se el desviament del camí de Sant Jaume.
Aquí comença una pista de terra amb una mica de pedres que es fa tècnicament difícil i es en pujada fins arribar a 1.100 metres d'altitud. El bosc es molt bonic.
Arribats al punt més alt ja canvia la cosa i es un camí molt més planer i de baixada fins arribar al Collet de Comajoan on comença un corriol molt bonic i factible sobre la bici excepte un gir que hem hagut de fer a peu.
Desprès ja arribem a Cantonigros on podem dinar alguna cosa.
A continuació visitem l'Esquirol. Val la pena documentar-se per saber per què tots els contra-vaguistes al mon es diuen esquirols.
Al sortir de l'Esquirol ens desviem per uns camins per aconseguir una vista de Sant Pere Casserres i del meandre del Ter poc habitual. Des de el punt d'observació es millor tornar pel mateix camí fins a la carretera. El que vam fer nosaltres era un corriol molt dolent i a estones empenyent la bici.
Per acabar ja només queda un camí de terra força planer que ens portarà a la carretera de Tavèrnoles que per desgracia acaba en pujada.