• Foto de Cerdanyola - Cingles de Vallcebre - Cerdanyola

Fecha de subida 23 de febrero de 2016

Fecha de realización febrero 2016

9,2

cerca de Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

Una matinal corriolera. Qui aconsegueixi fer-la tota sense baixar de la bici és un/a crac. Sortim de Cerdanyola i baixem per Roca Roja, corriol tècnic i rebirat. Arribem al Collet i creuem la carretera direcció Saldes. Enfilem una pista amb fortes rampes que ens porta a l'ermita de St. Climent, just abans d'arribar-hi agafem un camí a mà esquerre que ens portarà a les quadres del Jou, és una mica perdedor perquè és poc freqüentat. Anar alerta abans de creuar la riera (Torrent del Jou), si es segueix el track al peu de la lletra hi ha un tram on hem de baixar de la bici, poc tros (sinó potser també...) . L'hem fet per evitar el tros d'asfalt des de St. Climent fins al Jou, que també és una opció bona i més tranquil·la després de la forta pujada que hem deixat.

Un cop al Jou enfilem per la pista de la dreta de la carretera, que comença una mica trencada. De seguida es fa més bona i ens porta fins al Grau de les Granotes amb una última rampa encimentada. Grans vistes!! A partir d'aquí anem seguint el cingles de Vallcebre. Just al Grau del Jou deixem el PR a mà dreta i seguim per la pista de l'esquerre que va a parar una altra vegada al PR un pèl més endevant del Grau de St. Climent. Ho fem així perquè a la segona volta que hi passem ja seguirem tot el PR (així coneixem 2 camins).

Seguint el PR arribem a la Foradada, just després del Grau del Moro. En aquest tram de pujada hem de baixar de la bici fins a la carretera de Vallcebre (uns 20 minuts a peu sinó sóm molt experts). Seguim el PR, però just abans d'entrar al poble ens desviem a la dreta per un camí local i per allargar una mica la ruta. Aquest camí passa per darrera a Cal Metge i ens porta fins a la carretera que puja a la zona del Forat Negre. Un cop aquí, ara sí, baixem cap a Vallcebre per tornar encarrilar el PR cap a l'ermita de Sta. Magdalena.

La pujada a l'ermita es fa gairebé tota a sobre la bici si es té un cert grau de tècnica. Hi ha algun pujador dret que ens farà apretar els ronyons i algun roc que és difícil, segons com ens farà perdre l'equilibri i l'haurem d'acabar de remuntar a peu. És un corriol preciós fins tornar arribar al Grau de les Granotes.

En aquest punt tornem a seguir el PR, ara si que no el deixarem fins arribar al Grau de St. Climents on agafem un altre corriol tècnic i rebirat que baixa a la casa de Soldevila. D'aquí, ja fàcil, agafem la pista cap a la carretera que va al Jou i baixem uns metres per asfalt fins a l'ermita de St. Climent. Tornem a agafar la pista que baixa al Collet i creuem la carretera fins als bombers. Aquí agafem el corriol que va fins a Guardiola pel costat del Llobregat i acabarem pujant els últims 4 km's per la carretera fins a Cerdanyola.

És una volta molt tècnica, però podem gaudir de vistes espectaculars gairebé tot el camí.