• Foto de Circular Soria

Tiempo  2 días 5 horas 35 minutos

Fecha de subida 30 de marzo de 2016

Fecha de realización marzo 2016

cerca de Soria, Castilla y León (España)

Ruta circular, partint des de Soria, realitzada en tres etapes i amb alforges.
Majoritàriament pista i corriols fàcils, però amb algún tram tècnic (Valonsadero) evitable però val la pena. No gaire recomanable a aquesta época pel fred, la gran quantitat d'aigua i fang que hem trobat a tots els camins, i per la crescuda del Rio Lobos, que s'ha de creuar numeroses vegades i baixava fort i prou profund en aluns dels passos, complica la ruta i acabes ben remullat, no gaire agradable amb el fred que fa per allí... per la resta, preciosa ruta, espectaculars i cambiants paissatges, amb molta fauna i racons per descobrir als que no hem pogut dedicar tot el temps que caldria!

Dur pels km acumulats amb les bicis carregades, però si s'està acostumat a pedalar, amb calma es pot fer perfectament en 3 dies. El nivel de dificultat técnica no és elevat, si més no, els trams més complicats, no són gaire llargs

Etapa 1 - Soria a San Leonardo de Yagüe (80 km aprox). El tram més dur és creuar Valonsadero per anar a Pedrajas, es pot creuar per una pista ample que hi ha just abans del corriolet que vàrem seguir, dur amb alforges... Després de Cabrejas, a la Ermita de la blanca, el trac també es complica una mica i comença a seguir una antiga via de tren!! recomano agafar allí la carretera fins trobar la pista ampla a la dreta, ja que ens vam enredar seguint la via i al voler deixar-la, vam haver de saltar una tanca de ramaders per petar igualment a la carretera fins trobar la pista. Per la resta tot força rodador (si no fos pel fang). Durant el dia anem seguint el Camino de Santiago a estones.
Etapa 2 - San Leonardo de Yagüe a El Burgo de Osma pel Cañón del Rio Lobos (59 km aprox) Sorim de Sant Leonardo seguint també el Camino de Santiago fins a Hontoria. Allí busquem l'entrada al Cañón (hem d'anar a buscar un pont ja que el camí que creua el riu està inundat), i el seguim durant els seus 25km de llargada, una mica tècnic i complicat creuar-lo en tants punts sense acabar a l'aigua. Preciosa l'ermita del final i tot el recorregut en general. Un 10 per tots aquells que ens van ajudar a creuar amb les bicis!! Després ja a Ucero, pista ampla seguint un GR i molt rodadora fins a El Burgo, bonica ciutat i bon menjar.
Etapa 3 - El Burgo de Osma a Soria (75 km aprox) ruta molt fácil de seguir, amb gran varietat de paissatge. Molta aigua, còdols i fang en alguns camins, que dificulten pedalar, però en general no gaire tècnic, només la baixada predregosa a Fuentetoba. L'entrada a Soria és pel polígon. Queda tota una ciutat per visitar. De tapes per la zona centre i sopem a Ecus, recomanable pel final de ruta i recuperar forces!!