cerca de Collioure, Occitanie (France)

Ruta btt feta en dues etapes: la primera de Collioure a Port de la Selva i la segona fins a Roses. El dia abans vam fer Roses-Vilajuïga en bici on vam agafar el tren fins a Collioure, amb canvi de tren a Cerbere. Segons el GPS, sense comptar l'enllaç fins a Vilajuïga, 108 kms. +2650 m. És una ruta molt maca, amb molt bones vistes i sense cap dificultat tècnica, a excepció d'un petit tram d'un parell de kms a peu al cor del Parc Natural del Cap de Creus.

1a etapa. Collioure-Port de la selva. aprox 57 kms +1400 m.

Tres pujades llargues amb la seves baixades i un tall final de rodar. Bones vistes i contrastos: mar i muntanya, vinyes i platges de pedres. La primera pujada es meitat cimentada i meitat de pista en bon estat. La baixada tota per asfalt sense gens de trànsit fins a Banyuls. La segona pujada-baixada amb final a Portbou es fa integrament per pista de bon fer però amb rocs solts. La tercera pujada-baixada es fa per la carretera vella de Portbou a Colera passant pel coll del Frare, sense gens de trànsit fins al final que s'ajunta amb la carretera nova.

El tram final des de Colera fins al Port es fa primer per la carretera, amb una mica de trànsit però amb voral ample fins a Llançà i després pel camí de ronda, sense escales i de bon fer.

2a etapa. Port de la Selva-Roses. aprox 51 kms +1250 m.

A diferència de la primera etapa, que estava mig tapat, aquesta va fer molt sol i molta calor i el primer tram amb tramuntana, cosa que la va fer més dura que la primera. No té pujades tant llargues però és un constant de pujar i baixar que encara és més dur.

A la sortida de Port es puja una mica per una pista típica btt però en bon estat. Fins a la carretera del Cap de Creus es fa tot per pistes còmodes excepte un tall de dos kms que hi ha al mig que obliga a caminar i empenyer la bici per un sender ple de graons de pedres pal posades! Aquest tram atravessa els torrents de Fito i dels Nous. He mirat si hi ha alternativa però no ho tinc clar. Aquest tram comença justa abans del mas Paltre. Nosaltres vam agafar una pista a la dreta. Si es continua per la de l'esquerra direcció cala Tavallera podria estar millor però només és una suposició. La pista s'acaba a la carretera que porta al Cap de Creus, que s'ha de fer i desfer i que té algunes rampes. Des de la carretera del cap de Creus tot és asfalt fins a Portlligat i Cadaqués

Des de Cadaqués torna a venir una bona pujadeta per pista, una mica dura per la calor del migdia! I a darrera una baixada llarga fins a cala Joncols. I des d'aquí una altra pujadeta per una pista en bon estat però a ple sol i aquest cop amb cotxes amunt i avall. Des d'aquí hi ha varies baixades i pujades per passar per les cales Pelosa, Calitjàs i Monjoi. I des de cala Monjoi una altra pujada durilla, aqueest cop per asfalt i ple de cotxes amunt i avall. Un cop a dalt, s'agafa una pista de terra que porta cap a Roses passat per l'Almadrava i Canyelles. El tram final ple de tobogans, pel mig de les urbanitzacions i ple de cotxes amb conductors estressats!

Si t'animes, bona ruta i ja comentaràs.