Fecha de subida 16 de octubre de 2016

Fecha de realización octubre 2016

Vista 2090 veces, descargada 141 veces

cerca de les Preses, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.200m

Ruta pel magnífic entorn del Collsacabra en el seu sector de La Garrotxa, que combina grans vistes, boscos frondosos i trams molt divertits.

Recorregut: Les Preses-Hostalets d'en Bas-Sant Miquel de Castelló-Coll de Sancrist-Coll de Pixanúvies-El Coll-Santuari de La Salut-Coll d'Úria-Sant Esteve d'en Bas-Les Preses

Iniciem el trajecte planejant entre Les Preses i els Hostalets d'en Bas (preciós i pìntoresc poble). A partir d'aquí, prenem una pista enquitranada que s'enfila fort i pugem quelcom més de 400 m (amb algunes rampes fortes i pocs descansos) fins arribar al pla en el que es troba Falgars d'en Bas, sobre les cingleres més septentrionals del Collsacabra. Abans d'anar cap a aquest poble, ens acostem fins a l'ermita de Sant Miquel de Castelló, magníficament emmarcada sobre els penyasegats i amb unes fantàstiques vistes de La Garrotxa als peus.
Desfem aquest tram de camí que recorre zones de pastures, passem per Falgars d'en Bas i prenem una baixada asfaltada, aturant-nos a contemplar el Salt de La Coromina, en el que l'aigua es despenja per les cingleres. Poc després prenem una pista pedragosa que en pujada contínua i suau ens porta al collet del Santcrist, passant per zones boscoses interessants: un cop aquí val la pena enfilar-se a un turó proper que té grans vistes, just a sobre dels masos d'Els Sangles.
De retorn al collet del Santcrist, prenem una pista que es transforma en un corriol llarg i molt divertit que ens conduirà fins a la casa d'El Coll, passant pel collet de Pixanúvies. Una vegada a la casa d'El Coll, i abans d'emprendre la baixada cap a la vall d'en Bas, ens acostem al Santuari de La Salut, lloc de culte de la zona, on fem un ràpid pà amb tomàquet. Desfem aquest tram i, ara sí, iniciem la baixada, passant per una fageda impressionant, en una una baixada entre pista i corriol precisosa i molt divertida.
Una vegada sortim a la carretera, al coll d'Úria, remuntem una mica per pista i en coronar prenem de nou un altre corriol divertit i força llarg fins a la pista que ens torna a Sant Esteve d'en Bas i des d'aquí pel bicicarril Olot-Girona fins el punt de partida.
Collado de montaña

• Foto de SergioVitale

SergioVitale 06-feb-2020

Hermoso paseo largo.
    Dura al comienzo, pero el premio se ve rápidamente.
    Creo que no es apta para días muy fríos, ya que la etapa de descenso final -con poco esfuerzo físico- es extensa.
    Muy bien señalada, no hay forma de perderse.

• Foto de Enric Pérez 75

Enric Pérez 75 12-oct-2020

Encantado de haber descubierto esta ruta. Forma parte de mis rutas favoritas. En nuestro caso almorzamos en la hermita con unas vistas preciosas. Ese trozo hay que hacerlo a pie, porque la hermita está en mitad de una roca y el camino es estrecho, pero vale mucho la pena. Hasta llegar al Santuari de la Salut, el camino transcurre entre campos y fajedas. Yo la hice en Otoño, y el suelo era un manto de hojas rojas entre las fajedas de hojas verdes espectacular. Llegamos temprano al Santuari, aún así nos quedamos a comer. El menú espectacular lo recomiendo de todas todas, eso si llamar antes para reservar. El último tramo fue casi todo bajada entre fajedas, y con la luz del atardecer le daba un encanto casi de cuento de adas. Ya hace un año que la hice, y he pensado que era de justicia puntuarla. Deseando repetirla.

• Kim&Ica_98 25-oct-2020

Hemos realizado la ruta el 24 de Octubre del 2020, comentar que la subida a la ermita por la pista pavimentada está prohibido el paso ha ciclistas y cerrada con una valla, es un camino particular, por lo que nos han explicado unos vecinos el motivo es que un ciclista bajaba a gran velocidad y no vio la cadena que había hasta entonces y que tuvo una caída fuerte, denunció al dueño y este decidió vallar el camino y prohibir el paso a ciclistas, caminando se puede subir. Está circunstancia nos ha obligado ha hacerla en sentido contrario mucho más dura pero igualmente preciosa y muy recomendable la bajada de la ermita la hemos hecho por la pista pavimentada que he mencionado arriba pero caminando para evitar conflictos con el propietario.