El_Drac

Fecha de subida 12 de mayo de 2014

Fecha de realización mayo 2014

7,9

cerca de Terrassa, Catalunya (España)

Ruta basada en un track circular que em va passar un company de feina, on retallant la part de ciutat quedava un pel curta. Per allargar-la, arrenco enfilant Roques Blanques i li afegeixo dos llarg corriols trialerencs de baixada. Però conec poc la zona i m’he deixat infinitat de caminois per fer...segur que amb més temps és pot millorar força...
La darrera baixada, del track original, baixa per pista dins un bosquet força xulo.
Així, la ruta és un puja i baixa constant (ja veieu el perfil) cosa que la fa dureta físicament. Si bé no son excesius quilòmetres, així que si us agraden les baixades estretes i no us fa res patir una mica per a poder fer-les, és força recomanable. L’he etiquetat de difícil perquè la segona trialera de baixada és respectable...però és "poc_difícil" ;-)
No us fixeu gaire en el temps, anava d’exploració.

La millor pujada: un camí agafat espontàniament, que resulta ser una trialera cap amunt, en un entorn preciós. M’hi he creuat amb força gent corrent, però era diumenge...

KM (34) Desnivell (1054) IBP (88)
Corriols i trialeres (25%) Pista (55%) Asfalt (20%)

RECORREGUT
- Deixo el cotxe a sortir de Terrassa, vora La Hípica, i la creuo pel polígon industrial del nord tot anant a buscar la riera.
- Seguim riera amunt fins trencar per anar a buscar Les Roques Blanques.
- Allí, pugem...amb el clar objectiu de fer la trialereta que baixa per Can Roure ;-)
- Agafem pista cap amunt fins a un caminet, passats uns quants quilòmetres, ens durà a la Font d’en Janot, i un senzill corriol de baixada direcció el Llac Petit. Primer divertimento seriós del dia.
- Només sortir a la pista principal, la deixem per agafar un nou corriol que ens durà a sobre el llac, per a rodejar-lo per camí (aquí s’ha de posar el peu a terra algun cop...) i pista, fins anar a parar al Parc Audiovisual.
- Fem un tram de carretera per a, ràpidament, enfilar direcció Leitat...i fer un curt però divertit corriol que torna a baixar cap al Parc Audiovisual.
- Cap amunt de nou. Aquest cop, després d’alguns quilòmetres i només passar el creuament de la pista de ve de Roques Blanques (la que ja hem fet abans), enfilem un camí a la dreta que anirà alternant caminoi/trialera de pujada. Mooolt bonic, si bé un pel tècnic i dur per a ser enfilat; podeu optar per seguir per la pista (tot i que us recomano el corriol). Anirem seguint cap amunt la serra de les Pedritxes i la del Tronco fins anar a parar a la pista que baixa de les Foradades.
- No us envaleu: només baixar dos-cents metres, agafem la trialera a ma esquera que porta a la torre elèctrica. Des d’aquí, comença la baixada forta del dia: una trialera no excessivament tècnica però amb trams de força pendent i algun roc que us faran disfrutar com nens.
- Un parell de quilometres més avall, arribem a la pista principal, al costat de la mateixa entrada que el corriol que hem fet des de la Font d’en Janot. Seguim baixant fins al final de la pista, al punt on aparquen els cotxes.
- Només passar la careda, girem a la dreta i anem ‘carenant’ fins al peu de la serra del Troncó. Enfilem cap amunt per la dureta pista de la dreta per a remuntat tots els metres perduts.
- Al arribar a tocar de la Font del Troncó, girem per la pista de l’esquerra i passats uns metres entrem en un bonic corriol que baixa per dins el bosc. Força espectacular...i de baixada ;-)
- Seguim, seguim...el corriol es torna pista, seguim, seguim...passem pel creuament on havíem agafat la pista de la dreta (estem baixant per la de l’esquerra), seguim, seguim...creuem el parc agroforestal de Terrassa, seguim, seguim... i sortim a la carretera, a tocar de la Hípica (bon punt per a fer un piscolabis biker) per a retornar al cotxe.