Descarga

Fecha de subida

6 de febrero de 2021

Búsqueda por Zona de Paso

Encuentra rutas que empiecen o pasen por zonas concretas que tú elijas.

Pásate a Wikiloc Premium Pásate a Premium para eliminar los anuncios
Búsqueda por Zona de Paso Búsqueda por Zona de Paso
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Pollença, Baleares (España)

Varem sortir desde el poliesportiu de pollença fins al cami de llenaire on varem arribar a la platja del port de pollença, varem seguir per tot el paseig fins arribar al primer punt d'interes que era el bust anglada camarasa, alla ens varem aturar i ens varen explicar el significat que tenia; seguidament varem seguir pel paseig que era de roques just devora la platja fins arribar a una rotonda que es duis fins formentor, varem seguir cap endevant cap el mirador del colomer, alla ens va explicar el seu significat i el monument; seguidament varem baixar per arribar a la platja de formentor per la carratera principal i despres ens varem ficar per uns camins secundaris de montanya fins arribar a la platja . Una vegada arribat a la platja varem berenar i ens van explicar la historia de l'hotel de formentor. Despres d'haver estat a la platja varem anar per uns camins darrera el parking fins arribar a les cases de costa i llobera, en arribar alla ens varen recitar un troç del poema d'ell molt famos anomenat " lo pi de formentor" i tambe ens van explicar qui era i quina importancia tenia ell aqui. Tot seguit ens varem anar per uns camins on varem sortir a la carretera per anar de volta al mirador del colomer mentres tant una part del grup anava a cala murta. Una vegada arribat al mirador varem esperar a l'altre part del grup; una vegada que havien arribat ja varem baixar del mirador en direccio port de pollença, en arribar abaix ens varem anar per la carratera principal fins arribar al punt de sortida poliesportiu pollença
Monumento

Mirador de's colomer

• Foto de Mirador de's colomer
Es un reconeixement al popular enginyer de camins conegut com Antoni Parietti Coll. El qual va ser el responsable que es construís la carretera des del Port de Pollença fins far de Formentor, l'any 1925.
Playa

Formentor

• Foto de Formentor
Formentor és una estreta península, a l´extrem nord de Mallorca dins el municipi de Pollença, que s´allarga uns 12 km i arriba a fer una amplària de 3 km, recorreguda per una carretera que du fins al far del Cap de Formentor. És un dels llocs més visitats i emblemàtics de Mallorca, gràcies a la bellesa d´un paisatge que conjuga la mar amb la muntanya.

Hotel formentor

• Foto de Hotel formentor
Adan Diehl, milionari argentí, comprà (1926-28) la finca de Formentor a la família del poeta Miquel Costa i Llobera (1854-1922), que n'era propietària des de temps molt antics. Adan Diehl a París es va fer amic del pintor Anglada-Camarasa. Diehl pretenia construir una casa on acollir els seus convidats, però acabà convertint-se en un hotel amb vuitanta habitacions.

Cases de costa i llobera

• Foto de Cases de costa i llobera
La península de Formentor fou propietat de la família Costa a partir del segle XVIII. Ses Cases Velles, antiga alqueria àrab, fou de la família Costa des de l’any 1771 i fins a la seva venda, l’any 1929, a Adan Diehl, fundador de l’Hotel. Els estiuejos familiars de Miquel Costa van tenir lloc a Formentor, entre pinars i penya-segats.
Monumento

Anglada camarassa

• Foto de Anglada camarassa
Va ser el pintor català amb més projecció internacional d'entre els pintors anteriors a les avantguardes; entre el modernisme i el noucentisme se l'ha considerat un destacat representant del postimpressionisme. A les Illes Balears el va acompanyar el seu deixeble avantatjat Tito Cittadini, el 1916 quedava fundada per ells l'Escola de Pollença. Tot i que participà en diferents esdeveniments com l'Exposició Universal de Barcelona de 1929 en què disposà d'una sala especial; Anglada Camarasa va residir des de llavors a Mallorca d'una manera gairebé continuada fins a la seva mort, a les Illes Balears gran part de les seves pintures aborden els paisatges, els costums, els personatges populars i interiors de cafès. Tanmateix en aquesta etapa es produí el constant desplegament de la seva obra pels Estats Units, especialment a través de Carnegie Institute de Pittsburgh. El 1932 va ser elegit membre corresponent a Mallorca de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, de Barcelona.