7,4

cerca de Mas de Barberans, Catalunya (España)

Els Densos Boscos de Pi Rojal Tortosí:

Amb cotxe ens desplaçarem fins dins el Parc Natural dels Ports a la zona del Mascar. Arranquem del Restaurant del Port i des d’allí farem la volta a la Mola de Catí.

Comencem baixant en direcció a la Font del Mascar. Abans d'arribar a la font del Mascar, ens desviem a l'esquerra on comença la pista de terra per pujar cap a la Mola de Catí. Abans de pujar, si no portem aigua, ens podem apropar fins la font que es troba a 300 metres.
Un cop dalt, sortirem del camí principal i ens dirigim passant pel costat de la cadena cap al refugi de Cova Cambra i uns metres més endavant , a l'esquerra trobem Cova Cambra. Si volem baixar a dins a la sala principal a peu, comte de no patinar ja que les pedres solen estar humides. Després seguim per un sender planer i amb bones vistes, fins a arribar a prop de la Cova del Rastre.
Tot seguit, girarem cap a l'esquerra per tornar a la pista forestal. Un cop a la pista principal, girem a l'esquerra i l'anirem seguint durant la major part de la ruta. Un poc més endavant, en una corva de 180 graus, marxa un sender a la dreta que en pocs metres ens porta fins la Font de Bunyols. Tornats a la pista anirem baixant durant una bona estona. Un cop al fons de la vall anirem pujant i baixant en direcció les Foies. Durant el camí trobarem uns forats a la dreta coneguts amb el nom de Cova Quaresma, amb curioses formacions arredonides.
Als plans de Llinars ens podem desviar a l'esquerra per aproximar-nos a les Foies, pla on al estiu solen criar bous braus. Tornats al camí principal anirem baixant i gaudirem de vistes de la Vall del Toscar. Després d'una estona de baixada, comença un tros de puja-baixa fins que girarem a l'esquerra i remuntem pel camí vell de Sabaté. La pujada amb pedra solta és una mica tècnica, però es fa bé. L'última baixada abans de sortir a la carretera asfaltada, que girant a l'esquerra en 1km ens portarà cap al Restaurant del Port.

Nivell físic: mitjà-alt
Nivell tècnic: mitjà
Desnivell: 650 metres positius (si es surt del escorxador són 1100 metres de desnivell més)