Descarga

1 de agosto de 2013

Fecha de realización

junio 2013

Sé el primero en aplaudir

Comparte

cerca de Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

La Vall de Bianya es troba a l'Alta Garrotxa, a mig cami entre Olot i l'històric Coll de Capsacosta. La Vall de Bianya és un aplec de petites i grans valls que inunden un territori de prades, boscos i rierols. El municipi està format per diversos nuclis de població tots escampats pel territori i la majoria al voltant d'una església romànica. En total hi ha una quinzena d'esglésies escampades per tota la vall. Us proposo trobar aquestes 15 esglésies en dues rutes.

En la primera ruta ens endinsarem per la Vall del Bac per trobar-ne sis: Santa Maria de Castellar, Santa Maria de Sacot (també coneguda per la Mare de Déu dels Àngels), Santa Magdalena del Coll, Sant Feliu del Bac, Sant Andreu de Porreres i Sant Miquel de la Torre. Santa Maria de Castellar i Santa Magdalena del Coll, les vam veure de lluny perquè per arribar-hi havíem d'anar per camins privats.

Sortirem de Can Bundanci, que es troba passat Castellfollit de la Roca en direcció Oix. És un lloc amb fama de fer bons esmorzars.

No és una ruta excessivament tècnica, tot i que té alguna baixada força pedregosa que es fa una mica incòmoda. Les dificultats físiques més grans són la pujada inicial fins a la Torre de Canadell i la pujada al coll del Triadú. La resta és per bones pistes (alguna per zones un pèl urbanitzades pel meu gust) algun petit corriol agradable, un petit tram a peu, la baixada pedregosa de Coll de Triadú i un descens deliciós per una carretera asfaltada de 10 kilòmetres desèrtica(ho sento, se'm va posar molt bé).

La resta d'esglésies en la següent ruta.

Per a més informació de les esglésies: http://www.valldebianya.com/index.php/ca/patrimoni/esglesies

IBP: 96 MTB

Santa Maria de Sacot o Mare de Déu dels Àngels

• Foto de mparaira

mparaira 9 sept. 2013

Fantàstica ruta que permet conèixer el patrimoni cultural i paisatgístic de la Vall de Bianya (La Garrotxa). Molt ben treballada per l'autor.

• Foto de Martiferre01

Martiferre01 6 dic. 2015

ruta ben trobada però acabada de manera precepitada pels últims 15 kmts. d' asfalt... es notava que hi havia gana.

Naim 6 dic. 2015

Diria que no hi havia gaires alternatives per tornar sense donar una volta molt i molt llarga. En qualsevol cas és una pista asfaltada sense cotxes.

• Foto de alba78

alba78 3 jul. 2016

Fantàstica ruta, tant pels paisatges com pels senders i camins. No hem trobat absolutament a ningú, i la ultima baixada per carretera asfaltada, també se m'ha posat molt bé jeje

Naim 4 jul. 2016

M'alegra que l'hagis gaudit Alba. L'Alta Garrotxa és un lloc increïble de descoberta, plena de racons bonics, paisatges espectaculars, camins perduts i molt poca gent.

• Foto de Gepi - GuiesBtt.cat

Gepi - GuiesBtt.cat 29 abr. 2020

Salut,
    Una consulta, la ruta es pot fer en sentit invers?. Tots sabem que a vegades hi ha senderols trialeros que de baixada són un goig però pujant són impossibles... m'agradaria fer-ho a la inversa i no vull trobar-me, a mig camí en un indret que hagi d'arrossegar la bici...
    Gràcies

Naim 30 abr. 2020

Hola Gepi,
    Fa tants anys que la vaig fer que no recordo com eren els corriols i si eren cicables a la inversa. Tampoc sóc de la zona. Els 15-20 km inicials segur que es poden fer la inversa i els últims 15 són per una carretera secundària, però entre el collet del Triadú i l'Hostal de la Vall del Bac, no sé jo ...
    Hauries de preguntar-ho algú que l'hagi fet recentment o sigui de la zona. Em sap greu.
    En qualsevol cas, si et decideixes a fer-la, quan l'hagis fet, fes un comentari explicant com ha anat.
    Salut i pedals!

• Foto de Gepi - GuiesBtt.cat

Gepi - GuiesBtt.cat 30 abr. 2020

Gràcies Naim
    He fet un contacte amb un aficionat de la zona. Ara hi contacto!