Fecha de subida 13 de agosto de 2017

Fecha de realización agosto 2017

cerca de Lleida, Catalunya (España)

Bonica ruta de més de 60km de distancia que ens porta de lleida a Sucs i torna a la capital del Segrià.

Sortim de la rotonda del Camí de la Mariola tot seguint el camí fins passar per damunt de l'autovia del nord-est. En aquest punt girem a la dreta i de seguida a l'esquerra per passar per damunt de les vies del tren de l'AVE des d'on gaudim d'una bonica panoràmica de l'horta amb la ciutat al fons. Poc després prenem un camí cap a l'esquerra que, durant 2'5km de pujada continua (que s'anirà intensificant cap al final) i 100m de desnivell ens durà al cap damunt de la Cerdera. Un cop allí podrem veure els camps de raïm que ocupen l'antic recinte del polvorí.

Baixem per un tram de la N-240 (que no suposa cap inconvenient ja que, degut a la construcció de la A-22, té molt poca circulació i, a més a més, te un boral prou ample) fins arribar a un camí que ens durà directes cap a Raïmat.

Un cop arribats a aquest punt ens dirigim cap a Sucs on gran part del que ens queda de ruta fins tornar a Raïmat transcor per camins asfaltats, alguns d'ells una mica transitats per vehicles motoritzats com poden ser la carretera de sucs i la LV-810 (sortint de Sucs cap a l'est).

Aquest darrer tram (abans de tornar cap a LLeida) ens dona l'oportunitat de veure la zona més allunyada respecte de la capital del terme municipal de Lleida. En ella veurem els nuclis urbans de suquets (ambla seva església) i, sobre tot, el de Sucs (on hi destaca la plaça major) a part dels extensos camps de ramis, blat de moro, tornassols... i alguna que altra granja de vaques. Tant a Sucs com a Raimat hi ha, com a mínim a l'estiu un bar on refresca'ns si ens convé. Els km 8,2 a 14,6, son els més macos (i no asfaltats)

De tornada, entre Raïmat i la Cerdera, tornem per on hem vingut fins que, ja a la Cerdera gaudim d'unes magnifiques vistes de la ciutat de Lleida i la seva horta to just abans d'afrontar el descens per un camí amb una relativa pronunciada pendent amb pedres i còdols solts i esvorancs causats per l'aigua que pot suposar un repte tècnic per a ciclistes poc experimentats. Com que es tracta d'un tram prou curt sempre ens queda fer-lo a peu si no ho veiem clar. De tornada a Lleida passem l'autovia nord-est de nou, el col·legi Mater Salvatoris i resseguim el camí de Vallcalent en paral·lel amb la via del tren.