cerca de Mont-roig del Camp, Catalunya (España)

El primer tram són camins en lleugera pujada fins a Riudecanyes-
De Riudecanyes a Vilanova d'Escornalbou alternem trams asfaltats i pistes, també acumulant metres de forma suau.
Sortim del poble i ara això comença a picar amunt per fer la primera sendera que ens porta entre dues graveres, senda amb trams espectaculars, amb un terreny diferent de graves en molt de grip i zones peraltades.
Ara que hem matat el record dels quilòmetres d'aproximació, comença una forta pujada per carretera primer i després per pista formigonada, ja a l'espai de la Serra de Llaveria, deixant el poble de Colldejou a la darrera.
Últim tram en sender de pujada on ens toca espenyar la bici un moment per coronar el Collet de la Terra Blanca (Cruilla de varios PR's) i nosaltres agafem el del PR a Pratdip per gaudir d'una bona baixada, amb trams més tècnics, altres ràpids i algun tram de remuntar curt, però en definitiva, molt bona baixada recomanable si es té un bon nivell baixador.

A Pratdip complim amb el promès a Ramon, i fem la parada a Bar per fer una cerveseta ràpida i tornar a Mont-roig seguint diversos camins i petits trams divertits de senders fins Mont-roig.

Part de la ruta extreta de @flonjall .Gràcies!