cerca de Beseit / Beceite, Aragón (España)

Pedales de Los Ports en 3 etapes

La nit anterior la passo a Beseit (Beceite) a l’hotel Fábrica de Solfa. Tot i no tenir tele a l’habitació, està força bé i força acollidor. Això si, té WIFI. A més, el menjar és boníssim i abundant.

1a etapa: Beseit – Pobla de Benifassà. 80 km, 2.200 m desnivell

Hotel la Tinença: Decent i amb WIFI. No tenen mànega per rentar la bici!!
No és gaire dura, però tant els kilòmetres com el desnivell acaba cansant. Té algun corriol que et farà ficar el peu a terra (com el de les Roques del Masmut). Cap al final, del Mas Grau es baixa fins Vallibona, per marcar al control de l’hostal La Carbonera (no ho vaig fer però es veia un bon lloc per parar a dinar). Després es torna a pujar per un altre camí fins el mas Grau per continuar pujant més. Aquesta, potser, és la pujada del dia que es fa més pesadeta.

2a etapa: Pobla de Benifassà – Caro. 65 km, 2.100 m desnivell

Hostal Pous de la Neu: És casi més un refugi que un hotel, però amb una gent molt acollidora. L’habitació té tele, però el WIFI només al bar.
Al fer la gran pujada al principi, i per carretera asfaltada, tampoc l’he trobat molt dura. De la Pobla fins el Ballestar segueix camins i corriols d’anar fent. Llavors s’agafa la carretera per pujar a Fredes. Aquí es fa bona part del desnivell del dia. Llavors ve el tram més espectacular, entre Fredes i Caro. Molt ambient de muntanya, paisatges molt macos, corriols fantàstics en mig del bosc. Pura BTT. Llàstima que la pluja no m’ha deixat gaudir del tot aquest tram. A la font del Retaule és un bon lloc per fer la paradeta i menjar quelcom. També cal veure el faig pare. Cap el final hi ha un corriol de baixada que es fa a peu, però no es gaire estona.

3a etapa : Caro – Beseit. 57 km, 1.100 m desnivell

Etapa per gaudir. Sortint de Caro farem una rampa força dreta però com és al principi i no gaire llarga, passa ràpid. Baixem i al cap d’una estona i dementre estem pendents si hi ha braus, tornem a pujar una mica. Llavors comença un corriol molt guapo, que en algun tram l’haurem de fer a peu. Quan tornem a agafar la pista, tot és baixada fins arribar als Estrets, que planejant, s’arriba a Arnes. D’Arnes a Beseit és un pur tràmit.

A tenir en compte:
- A Beseit cal fer una volta al poble, que et portarà poc temps. Si vols més festa, cal anar a Valderrobres.
- La Pobla de Benifassà és avorrit amb un parell de bars com únic al•licient.
- A la colònia Europa, a Fredes, a part de segellar, cal demanar un entrepà per fer més endavant, dons en els 50 km que queden per arribar a Caro ja no hi ha cap més poble. Tot és muntanya i per sobre dels 1.100 m d’alçada. M’ha agafat pluja i feia fresqueta!!
- A Caro, no hi ha absolutament res.
- Si és estiu i fa calor, porteu el banyador que no resistireu la temptació de fer un bany en algun gorg dels Estrets.
- Un cop Beseit, a l’Hotel Fábrica de Solfa et pots dutxar. A més, per 21€, et fots una bona farra per dinar.
refugio

Beseit

Pobla de Beifassà

Caro

• Foto de juanon09

juanon09 17-mar-2015

Tu has fet aquesta ruta amb Pedales de Los Ports o pel teu compte, amb alforges o motxilla. Nosaltres la volem fer en tres dies amb alforges. Gràcies.

• Foto de jlmedina

jlmedina 17-mar-2015

Ho vaig fer a traves de Pedales de los Ports. S'encarreguen de tot i només has de pedalar. Jo portava tant sols una motxila petita. Tot plegat (hotels i transport d'equipatge entre hotels) va sortir per uns 300 €

• Foto de xamaco

xamaco 19-sep-2015

Hola JLMedina, és possible fer la ruta en sentit contrari? Gràcies!

• Foto de jlmedina

jlmedina 21-sep-2015

Hola, xamaco
    En general es pot fer en sentit contrari, però de tant en tant et trobaràs de pujda algún corriol que hauràs de fer a peu (en baixada, ja havia d'anar ficant el peu a terra).
    Però ara ja fa molt de temps que la vaig fer i no la tinc molt present. Serà millor que demanis informació en Pedales de Los Ports.

• Foto de xamaco

xamaco 21-sep-2015

Gràcies JLMedina per la info!!

• Foto de rogergonzalez

rogergonzalez 29-oct-2017

Crec que s'hauria de millorar el tram entre la pobla i fredes perque tanta carretera desllueix la volta. Nosaltres hem fet aquesta etapa venint de Morella, total 94kms. A tenir en compte que el tram de fredes a Caro es mes llarg i lent del que en principi podria semblar. Etapa espectacular i amb molt ambient.