3,4
6,7

cerca de Planoles, Catalunya (España)

Ruta circular en BTT que parte de Planoles. El tramo Planoles Neva se realiza a través de una pista asfaltada. En Neva dejamos el asfalto y nos dirigimos hacia Cal Baldric por una pista de tierra que alterna llanos con algunas pedientes bantante pronunciadas. A partir de Cal Baldric cominenza el descenso hasta llegar a la pista de cemento de Cal Gasparo. Bajamos por la pista y tomamos el desvio a la izquierda que nos lleva dirección a la Font de la Vena. Al final de esta pista llegamos al rio, y en lugar de cruzarlo por la pasarela, continuamos por un estrecho sendero que va junto al rio dirección al albergue de los maristas. Continuando por dicho camino, nos encontramos de nuevo con la pista asfaltada de Neva. El retorno a Planoles lo realizamos por la pista de cemento de pronunciada subida que se dirige hacia Planes, y desde alli por el camino de tierra que comunica con la zona del Ventador de Planoles.
----------------------------------------------------------------------------
Ruta circular en BTT que parteix de Planoles. El tram Planoles - Neva es realitza a través d'una pista asfaltada. En Neva deixem l'asfalt i ens dirigim cap a Cal Baldric per una pista de terra que alterna plans amb algunes pendents bantante pronunciades. A partir de Cal Baldric comença el descens fins arribar a la pista de ciment de Cal Gasparo. Baixem per la pista i prenem el desviament a l'esquerra que ens porta direcció a la Font de la Vena. Al final d'aquesta pista arribem al riu, i en lloc de creuar per la passarel·la, continuem per un camí que va al costat del riu direcció a l'alberg dels Maristes. Continuant per aquest camí, ens trobem de nou amb la pista asfaltada de Neva. El retorn a Planoles el realitzem per la pista de ciment de pronunciada pujada que es dirigeix cap a Planés, i des de allí pel camí de terra que comunica amb la zona del Ventador de Planoles.