Fecha de subida 24 de febrero de 2014

1,6
3,1

cerca de Binissalem, Islas Baleares (España)

La ruta comença a Binissalem, al c/ Anselm Turmeda. Aquesta ruta serà per dins el poble i també arribarem a les afores del poble. El primer punt d’interès serà la plaça de l’església , després seguirem pujant fins arribar a l'estació del poble allà collirem el camí que puja a can arabí, anirem amb precaució ja que hem de creuar les vies del tren. Seguidament pujarem fins arribar a la pota del rei allà ens trobarem una bifurcació i haurem de seguir pujant per amunt. La pròxima aturada serà a ca'n arabi, per acabar la ruta pujarem fins al coll d'en simonet i allà podrem fer una berenada , finalment tornarem a baixar el poble de Binissalem des de on hem començat la ruta.
Arquitectura religiosa

Plaça de l'esglèsia

L’església de Binissalem es un edifici històric construït en el segle XVIII i principis del segle XIX, es un emblema per el poble i conjuntament amb la plaça, esta construïda amb "pedra viva" de Binissalem.
Intersección

Sa pota del rei

La pota del rei es un monument històric, esta situat a les afores del poble. Es una pedra on hi ha un forat amb la mida de la pota d'un cavall. Sempre s'ha contat una petita llegenda que va sorgir quan el Rei Jaume I va conquistar la illa, i va pegar un bot des de un puig amb el cavall i va caure damunt la pedra i li va fer un forat amb la pota del cavall. D’aquí ve el nom de pota del rei.
refugio

Can Arabí

Can arabi es un lloc on es poden contemplar vistes de tot Binissalem i part del raiguer ja que es troba a una altura considerable. Esta situat a les afores del poble. Hi ha un restaurant considerat un del millors del poble , rep el nom de Restaurant de can arabi. També i trobem un refugi que l’utilitzen grups d'esplai però també es pot utilitzar per us particular. Un poc més a d'alt s'hi troba la piscina municipal i un bar. En la zona del restaurant i podem trobar un camp de futbet d'us públic i un parc infantil. Can arabi també s’utilitza per fer dinars i sopars de tot el poble, un exemple es el dijous de la vermada, tot el poble puja a can arabi per menjar fideus de vermar. Us recomano que els proveu son MEL i COENTS!!!
Collado de montaña

Coll d'en simonet

El coll d'en Simonet es troba entre els municipis de Binissalem i Alaró. El camí de bellveure et porta fins el coll. Quan ets a d'alt del coll es poden veure uns quants pobles del raiguer principalment Alaró, Binissalem i Lloseta.