Descarga

16 de febrero de 2020

Fecha de realización

febrero 2020
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Reus, Catalunya (España)

Pujada a Arbolí des de Reus i retorn per l’ermita de Puigcerver, amb 7 bikers dels Mountain -Vici.
De Reus a Alforja anem pels camins habituals, camí de la Pedrera, camí del Mig, l’Aleixar, urbanització Portugal i tram de carretera fins Alforja.
Des d’Alforja seguim fins al coll d’Alforja, aquesta pujada com sempre és ben dura, avui se m’ha fet especialment dura per que a més el ferm del camí estava més desfet i sorrenc, fet que frenava bastant la progressió i cansava més que altres cops.
Durant tot el camí des de Reus ens ha acompanyat la boira fins que no hem començat a pujar a Arbolí. Del coll hem baixat pel camí del GR-7 anant amb compte per que les pedres estaven relliscoses. Hem trobat la pista que ve de la carretera de coll d'alforja i l'hem seguit per la dreta a estones baixant o pujant i finalment baixant fort per a crear el riu d’Arbolí, davant mateix del Molí del Racó. El riu estava espectacular d’aigua, baixava amb un cabal abundant, després de travessar-lo sense problema per un gual de ciment (la major part de l’aigua es canalitza per sota el gual de ciment) hem començat a pujar per la pista que s'enfila sense treva fent ziga-zagues per terreny de llicorelles, característic del Priorat fins assolir la carretera d’Arbolí al Pantà de Siurana. Just abans de trobar la carretera es troba una tanca o barrera que es passa pel costat dret (senderó). Avui hi havia una vista espectacular amb la boira despenjant-se per sobre les muntanyes del davant, coll d’Alforja, i la serra del Molló o Mirador etc…
Seguim la carretera per la dreta, pujant però ara més suaument, direcció Arbolí, ens trobem a la carena anomenada serrat dels Colls. Al cap de poca estona tindrem una bona panoràmica, si la boira no ho impedeix, cap a Siurana, damunt dels cingles que tenim a davant, sota mateix el pantà de Siurana i al fons més llunyà el Montsant, amb el poblet d’Albarca, a l’extrem dret, la Roca Corbatera (cim més alt) i cap a l’esquerra el poblet de la Morera situat a la vessant de la serra, sota el cingle Major.
Seguim per la carretera i més enllà deixem el trencant de la pista que puja a l’ermita de Sant Pau d’Arbolí o bé al mas del Salín.

Arribem a Arbolí, una estona abans hem trucat per a que ens anéssin preparant uns entrepans al refugi, ha anat bé per que hem pogut guanyar una mica de temps amb l’esmorzar que en aquests llocs poc freqüentats de vegades pot costar i allargar-se bastant. Servei regular, bons entrepans però vi amb la gasosa calenta…en fi regular, sent on som tampoc no tenim alternatives per que l’Hostalet que està una mica més enllà porta un temps tancat.
Després ens allarguem als rentadors i la font del poble que raja molt abundant, omplim bidons i sortim per la carretera, pujant fins enllaçar amb la dels Castillejos, després baixada rápida i amb molta boira fins el coll d’Alforja.

Des del coll per tal de no repetir camí proposo d’anar a Puigcerver per la pista, llàstima de dia per que des d’aquest camí hi ha una molt bona vista de la vall d’Alforja si fa bon temps. El camí va més aviat pujant tota l’estona, certament es fa una mica llarg quan ja portes tot lo altre darrere, passem el coll de Cortiella i seguim pujant una mica més encara fins trobar el camí que puja per la Creu de Formatge. Després passem sota l’ermita de Puigcerver i comencem a davallar ràpid fins a Riudecols, sortim a la font dels Canalots, avui també rajant abundanment. Després anem a buscar la riera i tirem avall per aquesta, passant vora la planta de compostatge. Travessem la carretera de Botarell i seguim riera avall fins trobar la riera d’Alforja que remuntem poca estona fins a travessar-la i agafar el camí dels Matxos i després el de Sant Pau que ens durà a Riudoms. De Riudoms a Reus pel camí habitual dels Molins Nous.

DADES RECORREGUT:
Distancia: 60,16 km
Temps total: 5h 47 min.
Temps de recorregut en moviment: 4h 20 min.