Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Solo ida
  • Foto de Reus-l'Aleixar camins i corriols TOP (Gaspilleres,variant del Salt,Fricandó,Cabrero,Rocanys)

Tiempo

2 horas 23 minutos

Coordenadas

Fecha de subida

2 de febrero de 2020

Fecha de realización

enero 2020
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Reus, Catalunya (España)

Sortida de Reus a Almoster i l'Aleixar amb els companys de la colla Mountain-Vici per a recórrer corriols i ensenyar-los alguns senders nous o relativament nous que al meu parer ja entren a formar part del milloret de la nostra zona.

Enfilem cap a Almoster i d'aquest poble amunt pel camí de les Serres, amb pujades encimentades ben dures. Deixarem el camí que continua cap a les Aixetones i trencarem a la dreta per tal de buscar la baixada del Corriol de les Gaspilleres (aquest nom no és inventat i fa referència a la partida de terra per on discorre el sender). El vaig conéixer fa un temps per sortir en una de les rutes d'en Flonjall i el trobo força espectacular i llarguet.

EL senderó després d'adreçar-se a unes pilones elèctriques , gira capa l'esquerra i desemboca a la pista o camí del mas d'en Grau o d'Alimbau que habitualment fem servir després de deixar el brancal recte que va als masos per pujar al coll del Bosc del Manolo ( o de sant Joan per molts).
Un cop feta la dura pujada del coll del Bosc del Manolo baixem a buscar el camí vell de Reus a Prades (el GR-172) , seguim uns metres i trenquem a l'esquerra per agafar el camí que s'acaba en una placeta i comença la baixada pel corriol del bosc o variant del Salt, com sempre espectacular pel mig de l'alzinar i llaaaarg sobretot des de que algú ha netejat la part de baix i es pot allargar un bon tram fins la riera del Salt i sortir enfront del camí que travessa la riera i puja al mas de Cercós.
Pugem per aquest camí , deixant el mas de Cercós a l'esquerra i amunt fins que després d'una estona deixem el camí -tallafocs que continua pujant i trenquem a l'esquerra per tal d'anar a fer un corriol ben distret i bonic que ara puja ara baixa i acaba en un camí ample que seguim i poc després ja trenquem a l'esquerra per la baixada del corriol que he vist anomenar "Fricandó", baixada ràpida pel bosquet fins un tram amb un escórrec important que si ets molt Pro potser esquives i si no baixes i fas a peu...., tot seguit té un tram de pujada infernal que no es pot acabar de fer dalt de la bici, ni amb elèctriques per massa pronunciat a la part final o sortida, però veig que algú ja comença a fer una traça pel costat dret més lògica i que potser serà la clau per pujar-lo amb el pas del temps.

Després seguim davallant i enllacem en una placeta amb el corriol que alguns anomenen "Cabrero" , sender net i que seguim pujant suaument. Enllacem amb la pista, la seguim per l'esquerra i trobem el camí que de la riera puja al tallafocs, el seguim per la dreta i enfilem la dura pujada fins el coll on hi ha una cruïlla de camins. De fet en aquesta cruïlla sempre m'havia fixat que hi havia el nostre camí que continua recte davallant fort direcció l'Aleixar, per la dreta baixa el camí-tallafocs del Rocanys (nom de la muntanya propera) i per l'esquerra surt un senderó perpendicular, pel que he sentit de no gaire bon ciclar que va a sortir a la pista cimentada o camí de l'Aleixar.
Doncs bé aquí el nou descobriment, des de fa unes setmanes, gràcies a l'aportació d'en Flonjall, que el va pujar en una de les seves darreres rutes, aquí us deixo l'enllaç: https://es.wikiloc.com/rutas-mountain-bike/trilogia-de-nadal-episodi-1-el-superesmorzar-i-un-nou-gran-sender-44883596, hem pogut veure que per l'esquerra del nostre camí ample, no massa visible neix un camí de bast, que té la pinta de ser bastant antic pel traçat entre parets de marge i revolts que presenta, jo l'anomeno Rocanys (per la proximitat al cim del mateix nom), Si l'agafeu podreu anar davallant amb trams de revolts pronunciats al començament, algunes pedres en alguns punts i algun tros algo tècnic però que es deixa baixar força bé i més avall millora, si us agraden els senders aquest no us deixarà indiferent us ho asseguro, és una passada. Finalment nosaltres vam seguir-lo fins sortir per la vora d'un marge alt, de manera directa i perpendicular al camí cimentat de Castellvell a l'Aleixar, després vaig adonar-me que al track d'en Flonjall, gira a l'esquerra i surt uns metres més amunt i potser de millor manera a la pista esmentada (amb més visibilitat suposo) i a més ell comenta que es pot travessar la pista i seguir davallant per un corriol fins la riera, això queda pendent de fer en una altra ocasió.
Per tant només dir-vos que Ull!! amb la sortida a la pista cimentada, cal anar frenant i reduir velocitat per a sortir gairebé parat ja que molt cops passen cotxes dels masos i segur que no ens veurien.

Un cop a la pista ja baixem a la riera , la creuem i pugem a l'Aleixar on parem a esmorzar a les piscines, avui però hem estat tanta estona aturats a l'esmorzar (molta gent i el servei lent) que ja no hem pogut seguir ruta i per tant dono per acabat el track al mateix poble de l'Aleixar.