8,6

cerca de Reus, Catalunya (España)

De Reus cap a la pedrera del Còbic, després l'Aleixar i d'aquell poble a Vilaplana passant vora el Pi de les Planes. Des de Vilaplana pujada a l'ermita del Mas d'Anguera amb rampes ben dures com sempre i actualment (ja de fa un temps) amb tot el camí eixamplat i transformat en pista, perdent l'encant de tot el recorregut que es feia per sender /camí de bast....
Des de l'ermita primer camí planer, després pujada de nou i baixada a les vinyes amb algun tram força espatllat, després algun tram de senderó fàcil fins el coll de la Batalla.
Del coll cap a sota Mas de Borbó, barranc de l'Aiguasana pujada al coll del Rosic (alzina del Llamp) i baixada a enllaçar amb el camí i la pujada al coll del Bosc del Manolo, ben concentrada i dura des d'aquest costat.
Del Bosc del Manolo baixada ràpida i per tal d'arrodonir la sortida faig un parell de senders. Avui el terreny estava encara algo humit i el ferm perfecte i compacte i m'he decidit a fer el corriol de l'Aèria que s'agafa a mitja baixada del coll del Bosc del Manolo a la dreta i fa cap al camí de les Serres en un tomb amb un mas i després vaig a buscar el segon senderó el de les Gaspilleres amb baixada emocionant i divertida fins el camí del coll de sant Joan.
Tot seguit davallada fins el poble d'Almoster i pel camí dels Cinc Ponts en tot el seu recorregut fins a Reus.

En resum una ruta moderada per camins amb els seus dos punts més "picants" prop del final que si voleu podeu evitar baixant tot per pista.