7,0

cerca de Reus, Catalunya (España)

Ruta per a pujar al Puig d’en Cama, cim i mirador de primera del Baix Camp. Es puja pel cantó de la Selva passant primer per l’ermita de Sant Pere i seguint després la carena que uneix l’ermita amb aquest cim.

Com d’altres vegades he comentat, la pujada al Puig d’en Cama no és una ruta afable per pista amb fortes pujades, és un recorregut exigent físicament i amb alguns trams de camí tècnics i molt pedregosos on haurem de baixar de la bici i fer “bike-trekking”, empènyer cara amunt, diría que uns 4 cops, en algun lloc més estona que altre, però tot aquest esforç extra crec que queda compensat per les vistes des del cim si el dia acompanya.

De Reus es puja a Almoster passant pel Pinar i després el camí dels Cinc Ponts. Des d’Almoster es fa un petit tram de carretera i s’agafa el camí de la Selva, gairebé entrant a aquest poble, s’agafa a mà esquerra el trencant del camí que puja a l’ermita de Sant Pere on ben a prop del començament trobarem unes pujades ben dures i sostingudes que després es relaxen una mica i més amunt tornen a ser amb pendents destacades.
Dels voltants de l’ermita tindrem una bona panorámica del camp de Tarragona. Amb això no en tinc prou, ja fa temps que no he anat al Puig d’en Cama i no recordo massa l’esforç que costa pujar-hi amb la BTT per tant encaro el camí carener que va fent un seguit de sifonades, baixades i pujades. Les primeres es fan bé es pot baixar i es pot pujar després però a mesura que avancem ja només es pot baixar anant amb compte i fer trams de la pujada fins que el pendent i la pedra et deixen avançar i després toca baixar i empènyer.
Deixarem a la dreta el camí dels Banyadors que baixa precipitadament a la riera de la Selva i que ja he fet en alguna altra ocasió i just després ve la pujada més llarga i pendent on cal empènyer la bici.
En superar l’esglaó el camí segueix pujant i es troba bastant espatllat recordó haver-ho fet en una altra ocasió tot dalt la bici però aquest cop toca fer trams a peu. Es va per sota el cim i es troba el trencant a la dreta i el camí que puja fins dalt on de nou toca baixar i empènyer.

Al cim toca fer fotos i gaudir amb la panorámica, La Mussara, l’Albiol, muntanyes d’Alforja, Puigcerver, la Mola de Colldejou i serra de Llaberia, la plana del Camp, Reus, etc…

La baixada del cim és ràpida però s’ha de fer amb compte perque hi ha bastanta pedra i té molta pendent, el primer tram ve a ser com un camí trialera. En comptes de fer el senderó que surt directament al coll del Bosc del Manolo aquest cop no em complico i agafo el camí de l’esquerra direcció Almoster, amb bones vistes cap a la vall on hi ha el mas d’en Grau o d’Alimbau. Enllaço amb el camí del coll de Sant Joan i pujo fins el coll del Bosc del Manolo i d’allà baixada ràpida de nou fins el camí de Prades, després vaig a fer el corriol pel bosc que surt a la riera del Salt com sempre divertit i amb “flow”. De la riera enfilo cap el mas de Cercós, després corriol del Banc i de nou pujada pel corriol Cabrero per després baixar cap els cinc camins, camí de Riudoms a Castellvell i camí del Pere Mata per a retornar a Reus.