Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Solo ida
  • Foto de Reus-Vilanova d'Escornalbou-camí Carlins-Ermita MD de la Roca-Mont-roig-Pantà Riudecanyes-Reus

Tiempo

4 horas 51 minutos

Coordenadas

Fecha de subida

15 de febrero de 2020

Fecha de realización

febrero 2020
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Reus, Catalunya (España)

Recorregut rodador en general (excepte el petit tram dels Carlins) fet amb la idea de pujar a la mare de Déu de la Roca passant pel camí dels Carlins i esmorzar a Mont-roig. Després d'esmorzar hem improvisat per tal d'anar a veure el pantà de Riudecanyes ple i desbordant d'aigua després de les pluges.

Anem de Reus a Riudoms i Montbrió i des d'aquest poble seguim el camí de Mont-roig tot passant per les plantacions de pomeres i desviant-nos cap a l'Arbocet per a variar una mica el recorregut. Després de l'Arbocet, creuem carretera i anem a buscar el camí cap a Vilanova d'Escornalbou.
De Vilanova en sortim pel camí de Mont-roig i ens desviarem pel camí -corriol dels Carlins, com sempre molt bonic per les vistes i recorregut sota les formacions de gresos vermells de la Muntanya de l'Areny. Hi ha un parell o 3 de punts una mica complicats i una mica trencats on segurament us calgui baixar de la bici. Enllacem amb el camí empedrat que baixa de la Roca, però aquest cop no pugem per aquest si no que seguim davallant uns metres direcció Mont-roig i trenquem a la dreta per un camí de vegades una mica sorrenc però de bon fer que ens deixa a la carretera asfaltada per on acabem de pujar a l'ermita.
Després de les fotos i gaudi de panoràmica baixem, ara si, pel camí empedrat anant amb compte per que és dret i un tant tècnic, amb girs molt pronunciats.
Més avall camí ample i baixada ràpida fins Mont-roig avui amb un petit corriol arribant al poble.
Esmorzar al Bar Martí, com sempre a bon preu i amb servei immillorable, en acabar decidim de pujar al Pantà de Riudecanyes per a veure el ple que està.
Sortim de Mont-roig camí de Montbrió fins als voltants del Mas de Damià (explotació pomeres SAVASUN) on trenquem cap a Riudecanyes per un camí- pista amb trams cimentats que encara no havia fet mai de pujada i que ens porta al mateix poble de Riudecanyes.

Pugem a la presa i després de fer unes quantes fotos del pantà ple desfem camí fins el poble i seguim avall pel camí dels Molins. En arribar a la riera el pas a gual està complicat doncs desaigua molt l'embassament, però finalment després de mirar-ho en 2 o 3 punts ens decidim pel lloc més factible i travessem amb una bona mullada de peus que no és dramàtica per que fa molt bon temps i una temperatura ben agradable...

Després de nou pels camins habituals anem a Montbrió i cap a Reus.