Descarga

26 de octubre de 2020

Fecha de realización

octubre 2020
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Reus, Catalunya (España)

Ruta feta a començaments d'aquest mes d'octubre quan encara no havien tancat bars i restaurants.

Té diferents parts, en major mesura pistes rodadores però també alguns trams amb senderons i petits trams tècnics. Fins a Vilanova d'Escornalbou anem per camins habituals, (el darrer tram fins aquest poble el vam fer passant per Mas d'en Damià a la finca de les Pomeres) .
Després sortim pel camí de Mont-roig però el deixem i fem la pujada cap al collet de la Mala Nit i les pedreres amb algunes rampes bastant dures.
Continuem baixant cap a la carretera de Colldejou i el barranc de Rifà per un corriol llarg i espectacular que recordava en un estat bastant dolent i pedregós de l'últim cop que hi vaig passar i que ara està força net de pedres i sembla arreglat. Es baixa bastant bé, té alguns trams algo tècnics, tombs peraltats etc.. però per mi del milloret d'aquesta zonam i avui l'he baixat sencer.
Un cop a la carretera, la seguim per la dreta 500m, direcció Colldejou i la travessem i prenem un senderó paral·lel algo brut però transitable i que després travessa el barranc de Rifà i troba la pista que puja primer i més endavant tornarà a davallar i a passar pel costat del barranc.
Més enllà deixarem la pista i anirem enllaçant trams de senders amb força pedra (típic de d'aquesta zona) divertits i entretinguts que ens duran a Mont-roig, en algun punt caldrà baixar de la bici per a superar a peu un tram rocós.

Parem a esmorzar a Mont-roig i després sortim d'aquest poble pel camí dels Tegells. Passem pel davant d'aquest mas i anem a sortir a la carretera del Parc Samà. Passem pel costat del Parc i agafem un camí que passa vora explotacions agrícoles, travessa la riera i entra a Vinyols.
D'aquest poble anem a trobar el camí de Montbrió a Riudoms i seguim després cap a Reus.