Fecha de subida 17 de junio de 2012

Fecha de realización junio 2012

7,8

cerca de Ripoll, Catalunya (España)

Passarem per:
Ripoll, Via Verda de La Ruta del Ferro, Ribamala, Torrent de les Puntes, Plans de la Tuta, Coll de la Tuta, Coll de Canyamars, Coll de Saltor, Sant Julià de Saltor, Muiols, Torrent de Muiols, Comallevosa, Ripoll.

IBP índex: 107 CA

Aquesta ruta surt de Ripoll per la Via Verda de La Ruta del Ferro i del Carbó que puja a Ogassa, esta enquitranada i puja suaument, la seguim uns cinc quilometres, sortim a la C-151 en direcció a Ripoll i al trencall de Ribamala comencem a pujar una pista molt bona que puja al Coll de Jou.

La pista va pujant al inici no gaire constant, ara puja ara mig planeja fins arribar al Torrent de les Puntes, ara pujarà força constant, en una pendent del 8% de mitjana, amb bones vistes a la Serra de Cavallera, quan arribem als Plans de la Tuta, al mig d’un revolt molt tancat, hi ha unes escales que pugen a un mirador encarat a la Vall del Ter on paga la pena pujar-hi, seguim pujant i quan som al Coll de la Tuta agafem un corriol que ens porta al monòlit commemoratiu on va deixar-se morir Lluís Maria Xirinacs.

D’aquí anem pels prats, seguint fidelment la traça del gps, doncs al inici no trobem cap rastre del sender, quan la trobem ja no te pèrdua, ens portarà al Collet del Vent baixant algun cop de la bici i passant per algun punt exposat, tot això ho fem per Sota de la Serra de sant Amand, del collet baixem per prats sense traça a trobar la pista que ens portarà al Coll de Canyamars amb Sant Julià de Saltor sota nostre, hi podem baixar directament o bé podem pujar al Coll de Saltor i retornar Saltor per un sender que hi va directe.

Quan som a Saltor anem a trobar un corriol al inici desesperadament pedregós, que va millorant poc a poc a mesura que anem baixant, fins a trobar una camí que ens anirà baixant passant per Muiols, seguim baixant i quan trobem un sender que travessa el Torrent de Muials l’agafem, el punt on el travessem hi ha un gorg que si ens ve de gust podem refrescar-nos, a quan som a l’altre banda agafem un sender ciclable fora de quatre graons que ens deixa a la pista que passant per Comallevosa ens portarà fins a Ripoll.

Més fotos a:

El facebook

El blog

• Foto de totof

totof 05-oct-2013

La llengua de bou, (Echium vulgare) és una planta herbàcia biennal de la família de les boraginàcies.
    La llengua de bou viu generalment a les zones de vegetació baixa, com a les brolles, erms i prats secs. També és molt comú a les vores de camins rurals.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/ripoll-ribamala-coll-de-la-tuta-collet-del-vent-sant-julia-de-saltor-ripoll-2976367/photo-1221711

• Foto de Jordi Rudé

Jordi Rudé 01-jun-2015

Feta el 31/05/2015. Vam trigar 4 hores, anar parant i gaudint del paisatge. Ruta molt ben explicada. Si segueixes el track no té pèrdua. Hi ha un petit tros poc ciclable al principi del primer corriol. Però en general, molt còmode i xula.

• ToreVdM 08-jul-2015

La pujada es fa còmode per pista amb unes vistes molt boniques. Un cop a dalt trobem un corriol una mica exposat i difícil però després torna a ser tot d'un ciclable exquisit. Ruta variada i molt recomanable.

• CEJUDO 11-may-2016

Totof,
    Aquest cap de setmana tinc pensat fer aquesta ruta que tan bona pinta te. Expliques molt be tot el traçat i m'engrescat per anar al ataque!!!!
    Tinc un petit dubte, contan que hi anire tot sol, nomes amb la meva bici, expliques que hi ha un tram una mica expossat, es perillos? Donat que s'ha de carregar la bici.
    Moltes gracies, salut i molts kmssss.

• Foto de Jordi Rudé

Jordi Rudé 11-may-2016

No, no és perillós. Es pot fer sol tranquil•lament.

• soto carlos 08-jun-2019

Hola, he vist que la ruta es del 2012,ls voldria fer ara, sabeu si encara es ciclable. Moltes gràcies.

• Foto de totof

totof 08-jun-2019

Hola soto Carlos, no en tinc ni idea, pel que sembla el 2016 ho era.