cerca de Belltall, Catalunya (España)

Horaris aprox.: Primer dia: 8 h; Segon dia: 9 h

Recorregut:

Primer dia: Belltall – Forès – Rocafort de Queralt – Montbrió de la Marca – El Cogulló – El Pont d’Armentera – Monestir de Santes Creus – El Pla de Santa Maria – Figuerola del Camp.

Segon dia: Figuerola del Camp – Prenafeta – Montblanc – L’Espluga de Francolí – Monestir de Poblet – L’Espluga de Francolí – Montblanquet – Monestir de Vallbona de les Monges – Rocallaura – Belltall

Grau de dificultat: alt, sobretot el primer dia per la pujada fins al coll de Maldà.

Bibliografia: La Ruta del Cister. GR 175. Esc. 1:30.000. Editorial Piolet, 2011

Observacions:

■Eviteu fer la volta en dies de molta calor
■Creiem que el sentit en què la vam fer nosaltres és el millor per evitar pujades no ciclables. És el que recomanen els organitzadors de la ruta.
■Sortir de Rocallaura, Belltall o Forès és encertat per tal de fer el primer dia l’etapa més dura.
■Nosaltres vam sopar, dormir i esmorzar a Figuerola del Camp, a l’alberg municipal de l’Abadia. Vam estar-hi molt bé, però sobretot telefoneu abans d’anar-hi!
■Val la pena entrar als monestirs. Són impressionants!
■En general la senyalització és correcta, per bé que algunes variants per als ciclistes no estan marcades. Normalment es troben marques blanques i vermelles dels GR, però de vegades també unes taques vermelloses amb la forma de la ruta o unes fletxes grogues. Els punts conflictius són aquests:
1.Entre Belltall i Forès: després d’un tram de pista, ja a sobre de Forès, se’ns fa baixar a la dreta per un pendent no ciclable. Creiem que es pot evitar seguint la pista fins a Forès.
2.Entre Rocafort de Queralt i Montbrió de la Marca: tan bon punt se surt de Rocafort, en comptes d’agafar el camí costerut senyalitzat (no ciclable), nosaltres vam agafar una pista de la dreta del camí que puja fins trobar-lo uns metres més amunt. De les dues pistes que hi ha a la dreta, és la de dalt.
3.Coll de Maldà (878 m), entre Montbrió de la Marca i el Pont d’Armentera: anar fins al Cogulló, tal com vam fer nosaltres, és opcional. Són 8 km més entre anar i tornar. Des del Cogulló NO es pot continuar amb bicicleta. Per tant, des del coll de Maldà els ciclistes hem de seguir la banderola que posa “Enllaç del Guixó”.
4.Coll de Prenafeta, entre Figuerola del Camp i Prenafeta: des del coll baixa un camí costerut no ciclable a mà esquerra. Es pot evitar seguint recte per la pista, cap al coll de Coloma, i anar baixant fins a Prenafeta.
5.Entre Espluga de Francolí i Montblanquet: quan ja hem fet 13,470 km des del monestir de Poblet, a l’esquerra de la pista trobem una senyalització que ens fa pujar per un corriol costerut i no ciclable en direcció al Santuari del Tallat (a 2,950 km) i Vallbona de les Monges (a 11,200 km). Nosaltres vam evitar-lo continuant per la pista i fixant-nos en les roderes de bicicleta i, de tant en tant, en alguna marca mig esborrada de GR, que ens van fer perdre una mica de nivell fins a la carretera TV-2338. Un cop allà, vam girar a l’esquerra i vam pujar uns 500 m fins al Cap del Coll, on vam tornar a trobar la senyalització de la ruta.

Més informació a www.sensus.cat!

• Molie77 18-jul-2012

Hola Moltes gràcies per compartir aquesta ruta Entenc que aquest track no passa pels punts "conflictius" que dieu. O sigui que ja está fet per camins ciclables, no? Merci.

• sensus 19-jul-2012

Hola Molay77,
    el track reflecteix exactament per on vam passar nosaltres, és a dir, en algun punt per llocs no ciclables (pocs). Però als comentaris especifico l'opció ciclable per cadascun d'aquests punts. Si porteu els comentaris impresos i el track, sobre el terreny no tindreu problemes.
    Bona pedalada!

• Foto de xaviondu

xaviondu 01-oct-2014

Hola Sensus, uns companys volem fer la aquesta ruta i tinc dubtes sobre el tros que va de Figuerola del camp fins Prenafeta. En el teu track, sortint de figuerola pugueu per l'esquerra del Tossal Gros, en lloc de la pujada de corves habitual que queda a la dreta del Tossal Gros. El meu dubte és el següent:

Si mires el treu track i el seguim el tram que va de Figuerloa a Prenafeta agafem el camí esquerra que arriba a un punt que es diu "Serra de Miramar" és aquest primer trencall que hem d'agafar per anar al coll de la coloma i evitar el camí costerut de baixada o és el segon trencall a ma dreta ?

T'agrairia la teva resposta per veure per quin camí seguir o bé pujar pel camí habitual.

Gràcies.

• sensus 20-oct-2014

Ho sento, xaviondu, però ja fa més de dos anys que vam fer la volta i no ho recordo. No et puc ajudar, doncs! Vejam si algú que l'hagi fet fa poc et pot dir alguna cosa.