Fecha de subida 16 de septiembre de 2008

Fecha de realización septiembre 2008

cerca de Terrassa, Catalunya (España)

IBP 154

Salida desde la gasolinera Agip de la ctra. Olesa en dirección a Ullastrell por el 'Sosiego'. Llegados a Martorell, se cruza el rio por el Puente del Diablo (foto obligada), que hay quien se lo sube a 0, i acto seguido hay una subida bastante dura, la 'Matamachos', que también se puede subir pero que està al alcance de muy pocos. Por esta subida nos adentramos en el macizo del Garraf i se atraviesa entero hasta Sitges, pasando por La Creu d'Aragall, la urbanización del Lledoner de l'Ordal, Olesa de Bonesvalls i el templo budista. Si el dia acompaña el recorrido y las vistas son espectaculares. Al llegar a Sitges hay un lavacoches donde se pueden limpiar las bicis. Despues se baja hasta la playa donde algunos llegan a bañarse. Para volver, 2 sistemas: en tren (lo de bañarse es más complicado) o en coche, bien dejándolo el dia anterior o bien con la familia que puede pasar la mañana disfrutando de la playa y despues se puede terminar con una buena comida en algún restaurante de la zona. He calificado la ruta de moderada, pero si el ritmo es elevado puede llegar a ser dificil, depende del estado de forma de cada uno.

• Foto de gr73

gr73 26-sep-2008

ruta molt agradable amb recorregut molt variat aconsellable de fer

• roblovees 17-abr-2009

ruta preciosa , yo tuve la oportunidad de hacerla de noche y me amanecio por el garraf. Una ruta que la has de hacer una vez cada año por lo menos

• vitopol 24-jun-2009

una pasada de ruta, nuestro nivel fisico no es precisamente de atleta pero la hicimos sin problemas. aconsejo hacerla en un mes que no haga mucho calor.

• luichi33 03-sep-2009

Hola m'agradaria molt pugue fer aquesta ruta, pero necesito mes informacio, per que la primera vegada que le intentat fer me perdut. algu em pot dona mes informacio?
    Gracies, Lluis.

Pepbiker 03-sep-2009

Lluis, dedueixo que vas intentar fer-la a pèl, sense gps. Amb un mapa pots aconseguir-ho però és complicat ja que hi ha un munt de cruilles fins a completar tot el recorregut i és molt fàcil despistar-se. Per cert, més o menys en quin punt et vas perdre?

• luichi33 03-sep-2009

Dons dedueixes be per que no tinc GPS, Pepbiker on podria aconsegui un mapa? i diria que em baig perdre nomes comença, jo soc de Martorell i vaig agafar la matamachos despres vaig pujar fins a la serralada de l'ataix i vaig seguir ara ja se que aquesta no es per que vaig anar a para a la carretera que enllaça amb la de Gelida, de totes maneres abans d'aixo vaig anar a les mines de plom i despres vaig agafar un altra cami que s'endinça dintra de la muntanya i jo crec que es aquest.

Pepbiker 03-sep-2009

Lluis, un mapa físic (en paper) podría ser el de la Ed. Alpina però no sé si abarca tota la ruta des de Martorell. Valen uns 10 euros. Com bé dius, es passa pel costat de les mines però sense entrari. El que pots fer és confeccionar-te una especie de road-book a partir del mapa que hi ha aquí sobre, anotant més o menys les distànces que has de recorrer fins la pròxima cruilla i llavors cap a quina banda has de tirar. Es una mica ferragós però potser et serveix. L'altre consell és que et vull animar a comprar-te un gps, si t'agrada la btt t'ajudaria molt a gaudir-ne, però això ja és una qüestió personal de cadescú i de la butxaca és clar.

• luichi33 05-sep-2009

Gracies per la teva informacio pepbiker, ja estic darrere de un GPS, diuen que els millors son els de la casa Garmin, em pots aconsellar algun model en particular.

Pepbiker 05-sep-2009

Exacte, Garmin es de lo millor. Jo tinc un Etrex Vista Cx. Es imprescindible que pugui portar mapes. T'aconsellaria el Etrex Vista HCx (el meu però millorat), el 60 CSx (porta antena) o el Edge 705 (amb pulsometre). Hi ha moldels nous, fins i tot amb pantalla tàctil (no se si això es molt segur per btt), però no els conec, fa temps que no m'ho miro. Potser em decantaria més pel Vista o el Edge que estan pensats més per la bici, encara que em sembla que el 60 també hi pot anar. Son de la gama més alta però val la pena la inversió. La tarja MicroSD ha de ser com a mínim de 1 Gb. Per comprar, pots fer-ho a Astroradio per internet o anar-hi directament ja que ho tens aprop doncs estàn a Terrassa (no tinc comissió però t'ho comento per que tenen bons preus, jo me'l vaig comprar aquí). Pel que fa al tema mapes, els que venen de serie no valen gaire, hi ha gent a internet que sap com confeccionar-los per poder-los fer servir amb el software de Garmin i tenen links per poder-los descarregar (per exemple, busca iogrea i segueix les instruccions per Garmin). Una altre opció es comprar el Topo España de Garmin però val una pasta i es similar a aquests que et comento.

• luichi33 06-sep-2009

Hola Pepbiker, gracies per contesta, he estat mirant per internet i pels informes que he vist, caracteristiques i preu crec que per comença em decidire per al Garmin etrex legend HCX, com ho veus tu que tens mes experiencia?.

Pepbiker 07-sep-2009

Per començar? El gps et pot servir per tota la vida. La diferència entre el Legend HCx i el Vista HCx radica en que el primer no te Altímetre baromètric ni Brujula electrònica. Crec que per la diferència de preu (segons Astroradio uns 43 euros) val la pena que et compris el Vista. Veig que els preus han baixat molt, a mi em va costar 485 euros i ara el tenen a 237 i millorat. Bé, faltaria afegir el suport per btt que em sembla que va apart i son uns 15 euros mes o menys.

... ah! i el preu de la tarja MicroSD (mínim 1 Gb que surt per uns 10 euros com a molt).

• vitopol 07-sep-2009

hola lluis, perdona que no haya respondido antes pues he estado desconectado por vacaciones. te cuento: coincido en todo lo que te aconseja el compañero pepbiker y si todavia no no dispones de gps pueds probar con imprimir trozos del trak y ordenartelos como un peqeño libro. en alguna ocasion me hice alguna ruta asi y me fue bien pues como yo no domino el tema de las cartografas me va mejor por fotos. bueno ya me contaras, un saludo.

• luichi33 08-sep-2009

Hola Pepbiker, dons tens rao, la veritat es que per la diferencia de preu val la pena agafar el vista HCx, quan tingui una miqueta de temps em pasare per la botiga, Pepbiker gracies per tota la informacio que m'has donat i a veure si per casualitat ens trobem fent alguna ruta.

Hola vitopol, gracias por tu consejo pero despues de toda la informacion que he podido reunir creo que voy a ir de cabeza a por un GPS.

Pepbiker 08-sep-2009

De res, a disposar. Bones pedalades !!!!

• Foto de amatller

amatller 05-nov-2010

Hola Pep

Ha de ser bonica aquesta ruta.
    A veure si la faig algun dia

Antoni

• Foto de jordi ortiz ruiz

jordi ortiz ruiz 29-dic-2013

Una ruta molt guapa de fer.
    Era la primera ruta que feia amb un GPS.
    Anavem 5 bikers i no coneixien res de res.
    Ni com funcionava un gps ni el camí a seguir.
    Gracies al teu track varen arribar a Sitges a la primera.
    Una abraçada
    P.D...data de la sortida: Juny 2013

Pepbiker 29-dic-2013

Perfecte Jordi! Molt content que us hagi pogut servir ;)

Salutacions,
    Pep

• Foto de fulgenci-laia

fulgenci-laia 10-nov-2017

La setmana passada vam fer fer la teva ruta.
    Ens va agradar molt. Un dia espledid.
    Molt recomanable per gaudir un dia de bici .
    Tornada amb tren.
    Gracies Pep per compartir rutes.

Pepbiker 10-nov-2017

fulgenci-laia, ho celebro! ;)
    La ruta ja té uns anyets. Veig que encara es pot fer. La opció de tornar en tren també és la que vàrem fer servir la darrera vegada que la varem fer.