Descarga

22 de noviembre de 2020

Fecha de realización

noviembre 2020
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Reus, Catalunya (España)

Volta pel terme de Reus i voltants, feta a ritme tranquil i passant el màxim de trams per camins per a evitar entrar al nucli urbà.

Es basa una mica en l'altre ruta que ja vaig fer pel confinament, "Tour BTT pel terme de Reus (Ruta del Confinament)" https://es.wikiloc.com/rutas-mountain-bike/tour-btt-pel-terme-de-reus-ruta-del-confinament-48785476#lb-embed, però millorada en l'aspecte d'evitar entrar durant el recorregut al nucli urbà de Reus.
En aquest nou recorregut es segueixen trams de camins fora del terme i això permet no trepitjar tant asfalt i fer un tomb bastant complert al voltant de la ciutat.

A tenir en compte:

Crec que és important seguir el track respectant el mateix sentit, sobretot si ho feu en família ja que això permet fer els trams de riera ( d'Almoster, de la Quadra) de baixada i per tant que tot sigui més fàcil i agraït.

El punt més complicat de la volta és l'accés al Pi del Burgar. Per a no repetir camí hi hem anat per la mateixa riera del Burgar el camí passa per la llera i a estones es troba bastant malmès, us caldrà fer algun tram a peu o carregar la bici per pujar el salt o esglaó del barranc que ha fet l'aigua just al peu del Pi del Burgar. Aquest tram el podeu evitar seguint recte uns metres més pel camí del Burgar , trencant a l'esquerra tot passant pel costat del mas i retornant pel mateix camí un cop visitat el pi .
El Pi del Burgar és un arbre singular catalogat com arbre d'interès comarcal . Es tracta d'un pi pinyer (Pinus Pinea) de notòries dimensions, les seves mides així ho demostren: 4,73 m de volt de canó, 5 m de volt de soca, 22 m d’alçària i 25 m de diàmetre de la capçada. Es calcula que té una edat d'uns 400 anys.

El creuament de la carretera de Salou venint de la Plana i per a seguir el camí de la Depuradora,aquest cop l'hem fet per la carretera fent la rotonda degut al poc trànsit pel confinament municipal. Si ho feu amb trànsit habitual millor travessar la carretera seguint per la vorera que ve de la Plana i pel pas de vianants.