El_Drac
  • Foto de Variant endurenca de la volta als turons

Fecha de subida 18 de septiembre de 2014

Fecha de realización septiembre 2014

cerca de Sant Just Desvern, Catalunya (España)

Ja fa temps que em corria pel cap fer una variant de la Volta dels Turons que organitza l’AC Sant Just que anés a buscar camins i corriols en lloc de pista. El resultat és aquesta volteta. He trigat a penjar-la, però és de les que crec que val la pena compartir.
No és un “trialera que trobo – trialera que enfilo”, perquè la gràcia es mantindrer una certa fidelitat al “recorregut base” del track. El resultat és una d’aquelles rutes en els que descanses a les pujades...jeje.

KM (41) Desnivell (1325) IBP (131)
Corriols i trialeres (20%) Pista (74%) Asfalt (5.5%) Escales (0.5%)

RECORREGUT:
- Sortim del camí asfaltat que porta a Can Gelabert des de prop de Can Melich
- Enfilem la pista direcció La Salut, però ens desviem del recorregut original trencant de seguida a ma dreta per anar a buscar la Penya del Moro. Arribarem a dalt després d’un curt tram d’escales i amb les cames calentes.
- Ara que hem començat a escalfar, baixem de la Penya del Moro direcció a la Salut per la primera trialera del dia (assequible) que ens farà retrobar el recorregut original una mica abans de la Cimentera, tot i que encara agafarem un trencall a ma dreta que mena a un curt caminoi per sobre la pista, amb un final una mica delicat.
- Aquí, prenem la pista del recorregut original cap a Castellciuró, Sant Bartomeu de la Quadra per Can Tintoré i finalment Santa Creu d’Olorda. Serà el tram més llarg de pista que farem.
- En aquest punt, en lloc de baixar pel camí asfaltat directes cap a la cimentera, agafem la pista que ens pujarà al Pic d’Olorda. Portem gairebé la meitat del recorregut, i amb les vistes des del sostre de la ruta, serà un bon lloc per fer un mos i agafar forces.
- Nou divertimento baixant cap a Sta. Creu per una curta trialera amb força pendent, però amb poques dificultats més.
- Reprenem altre cop la pista cal al Pic d’Olorda; aquest cop, però, no pugem sinó que rodejarem el pic tot baixant per la pista direcció Molins, que ens durà a un nou caminoi que després de planejar un xic cap a Can Ribes, ens baixarà fins la pista que ja hem recorregut entre Castellciuró i Sant Bartomeu. Aquest cop l’agadem en cirecció contraria, cap a Castellciuró, durant poc més de 600m, per a empalmar amb un camí que ens farà de drecera cap a la pista que ve de la cimentera. Reconec que sense GPS, aquests trams del track son una mica embolicats...
- Desfem la pista fins la cimentera i remuntem un quilòmetre per la carretera per a tornar a enllaçar amb el track original...tot just quan entra de nou en pista.
- Ara, seguirem bàsicament el traçat original amb el seu perfil trenca-cames, amb un petit corriol a ma dreta, i la baixada llarga per trialera just quan la pista es creuaria amb la de la Sargantana. Al tanto! aquí, després d’una petita pujada, baixarem un primer single track al 20%-30%, per a empalmar amb la trialera de la Torre del Bisbe. Segurament és el segment més complicat de baixar del dia.
- Remuntem de nou per pista cap al Mur, i des d’allí anem a buscar el camí cap al Coll de les Torres, amb una caminoi pel mig.
- Iniciem ja el descens, anant a buscar el track del Turó Rodó en lloc de la pista, i amb la variant del final de la trialera de la Penya del Moro, per a no repetir el mateix camí que ja hem fet de pujada.

En fi, és una ruta per a gaudir a fons dels camins de Collserola, amb esperit de camins i trialeres, i oberta a properes sortides que facin baixar el % de pista ;-)
No us deixeu enganyar pel quilometratge: tot i no ser molt gran, per sobre del ja dur trenca-cames de la Volta als Turons, afegeix una quants metres més de desnivell, i baixades d’una certa complexitat.