2,4
4,8

cerca de Setcases, Catalunya (España)

Estem en ple hivern, la neu cobreix les muntanyes...Així que podríem dir que ja està aquí la temporada d’esquí que tothom estava esperant!!! I per aquells que els hi agradi la neu i caminar és l’època ideal per aquesta proposta:una ruta de senderisme amb raquetes de neu.

Hem triat Vallter2000 per la propania al Maresme i també per la dificultat moderada de la ruta. Hi ha algun ascens del 40% (amb un desnivell de 600m)i són uns 7km de ruta on els principiants tindran una bona experiència i els més experts podran optar a fer una volta una mica més llarga.

Iniciarem la ruta a l’aparcament de les pistes d’esquí de Vallter2000 (a sota trobareu un link de com arribar-hi en cotxe). Passarem el pàrquing direcció a l’edifici de la cafeteria i agafarem un corriol que surt per la part del darrere de l’edifici (direcció nord-est). Pujarem per el rastre del camí durant 2km, passant per la Portella de Mentet (l’indicador fronterer 511). Compte, aquest tram té una forta pendent! Continuarem durant 1km fins al Cim del Pic de la Dona on gaudirem de fantàstiques panoràmiques.

Baixarem travessant el Pla d’Ombriagaper la carena fins el Coll de la Geganta. Allà agafarem el camí que ens queda a l’esquerra, baixant per el Pla de la Regalíssia fins a la trenca de jaça de Morens.

En aquest punt, els principiants podran continuar per l’esquerra la baixada fins al pàrquing. Però si encara els hi queden forces,tindran la possibilitat d’afegir 3km a la ruta desviant-nos a la dreta (on inicialment baixa per ascendre lleugerament fins a la trenca), que els portarà al Refugi Ulldeter.

Continuarem per el camí de la dreta seguint el GR11 fins arribar a la carretera principal que puja al pàrquing. En aquest punt, millor que ens traiem les raquetes i anem fins al cotxe caminant els 300m que ens resten.

Abans de pujar a Vallter assegureu-vos de l’estat de la neu, ja que si és neu dura, millor portar grampons.

Pel que fa a l’ús de les raquetes, al principi es fan pesades, però una vegada enganxem el “rotllo” és molt divertit.A les pistes podreu trobar lloguer de raquetes i bastons.

Abans de sortir, consulteu el ‘parte’ meteorològicals punts d’informació de pistes per si hi ha previsió de neu allaus o qualsevol altre fenomen que pogués dificultar la sortida. Espero que la gaudiu tant com jo!!!