Fecha de subida 4 de enero de 2017

Fecha de realización enero 2017

2,6
5,3

cerca de Sant Martí de Tous, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corregides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●
☞ Temps en mov.: 2h 20' (aprox)
☞ Desnivell acum.: 580 m+ / 580 m-
☞ Pendent màx./mín.: +40 / -42 %
Gràfica de pendents

RECORREGUT

Anoia -- Serra de Miralles, des de l' Església de Santa Maria de Miralles (o Església del Castell) i les restes de l'antic castell > sender de la Font de Cal Gol > Camí de Bellprat > corriols del Coll de Tresserres i de la Creu de Ferro (carena de la serra) > l' Agulla Grossa i el Grony de Miralles (excel·lents miradors) >> corriol del Clot de l' Agulla Grossa > pistes forestals a la vora del Torrent del Boscarró i el Torrent de Fontanilles > Font del Balç de Fontanilles > tornada al turó del castell (per pistes fins al sender de la Font de Cal Gol) ||

RESUM

Seguint aquesta ruta gaudirem d'un llarg tram de corriols tot caminant per la carena i els vessants de la Serra de Miralles, mentre encarem dos dels turons que més destaquen del paisatge, com són l' Agulla Grossa i el Grony de Miralles, uns fantàstics miradors on arribem en els punts més elevats del recorregut. El punt de sortida és a l'esplanada del turó del Castell de Miralles, on s'hi pot arribar en cotxe i estacionar perfectament. És un altre punt emblemàtic de la serra on trobem les restes de l'antic castell i d'un nucli de cases reduït que l'envoltaven. També la petita església de Santa Maria de Miralles, d'aspecte tot reformat, a més d'uns panells que narren la història de tot el conjunt...

Aquesta ruta, a més, té l'encant afegit de transcórrer per dos trams de corriol que hem recuperat fa ben poc. El primer comunica el Camí de Bellprat, forma part del GR-172, amb la carena de la serra (wp. 08; km. 1,8 a 2,2), en concret el seu extrem llevantí, per trams costeruts tot travessant un bosc de solana. A dalt de tot enllacem amb la carena, on continua el tram següent (km. 2,2 a 2,6) amb el que resseguim tota la timba de roca que forma la cimera de la serra, fins al Coll de Tresserres. El recorregut és impressionant per les bones vistes que ofereix, ja que la carena està mig pelada. D'una banda quedem força exposats a la timba i, mirant endavant, anem veient com ens apropem als turons emblemàtics de la serra...

Arribats al coll deixem enrere aquest tram de corriols recuperats i enllacem amb un altre tram llarguíssim, d'uns 2 km, amb el que arribarem ben bé fins al peu dels turons. Per començar, continuem per la carena, de pujada fins a la Creu de Ferro (la Ferriola) i vorejant la Punta de Coma-Roques. Més endavant comencem a baixar per la cimera de l'obaga de la serra, trobant unes vistes esplèndides a l'altre vessant de la serra, mirant cap al terme de Tous, fins que enllacem amb un altre corriol que puja directe de l' Aubereda, amb el que resseguim un llarg torrent entre un entorn molt frondós i ombrívol, pujant poc a poc fins a prop dels turons.

Després de visitar els turons, ens dirigim tot de baixada cap al Balç de Fontanilles i la seva font, per camins forestals força ombrívols que combinem amb el corriol del Clot de l' Agulla Grossa (recuperat i mantingut per un servidor, des de fa un parell d'anys) i el corriol de Ca l'Escolà.

• Foto de Joan Marquès Griñó

Joan Marquès Griñó 04-sep-2017

Una ruta excel-lent, magnifiques panoràmiques i canvis de paisatge continu. Si no he posat el màxim a la facilitat per seguir es perquè a certes persones els hi costaria de no fer marrada en el primer tram de corriol que tot hi estar molt ben cuidat (un 10), te un trencall a l'esquerra on ca

• Foto de Albosc Albert

Albosc Albert 06-sep-2017

Hola Joan! M'alegra molt el comentari! Sí que es veritat que cal estar atent al gps per agafar bé els trencalls dels corriols, ja que alguns es bifurquen i s'ha de seguir el camí bo...
    Bé, amb l'esforç d'anar cuidant alguns camins s'aconsegueixen rutes molt maques.
    Sort amb tot, Joan!

• Foto de annabelrofin

annabelrofin 20-feb-2018

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Bonica ruta i força variada. Bones vistes del Cadí, Montserrat i les muntanyes de l'Anoia i el Penedès.
    Tot un descobriment el Balç de Fontanilles.
    Gràcies per haver-la compartit!

• Foto de Albosc Albert

Albosc Albert 03-abr-2018

Hola Anabel! M'alegra molt el comentari! T'ho agraeixo. Salut i força!

• Foto de jspdetera

jspdetera 17-may-2018

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Moltes gràcies Albert per la feina de desbrossar els camins que ens permeten gaudir sense cap mena d'inconvenient d'aquesta fantàstica excursió per la Serra de Miralles.
    Aquesta caminada ha estat una molt agradable sorpresa, totalment inesperada, pel recorregut, per les vistes, pels cims o turons que assolim i amb la cirereta final de la font del Balç de Fontanilles amb el salt d'aigua per sobre la balma degut a les continuades pluges d'aquesta primavera.

• Foto de sergifornasari

sergifornasari 16-jun-2019

Hola, ahir dissabte 15 de juny del 2019 vam fer la teva ruta.
    Només dir que és molt interessant, bonica i panoràmica.
    I a més s'ascendeix a tres cims i per finalitzar hi ha el Balç....
    Moltes gràcies per compartir-la.