Fecha de subida 19 de febrero de 2015

Fecha de realización febrero 2015

2,6
5,3

cerca de Tarragona, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●

☞ Temps/vel. en mov.: 2h 45' / 3,8 km/h
☞ Desnivell acum.: 332 m+ / 333 m-
☞ Pendent màx./mín.: 66%* / -52%
Resum desnivells | IBP: 44 (C)

:::: CAT ::::

Tarragona -- Sant Pere i Sant Pau > Font i coves d'en Garrot (del Mas d'en Garrot). Passant pel Mas d'en Granell, el Mas dels Arcs i el Mas del Frare

últ. actualització: març/2016

Una sortida que repeteixo de bon grat! La primera vegada va ser fa prop d'un any i em va deixar bones sensacions com per anar-hi tornant, i alguna vegada acompanyat per mostrar aquests raconets curiosos i encantadors, a través d'un recorregut gens aburrit...

Recentment, per actualitzar els camins, hem aconseguit crear un corriol d'enllaç entre el Camí del Mas d'en Garrot (a prop de la font) i el corriol de les coves, que, per cert, també li hem fet una desbrossada i talada de pins "molestos". Aquest nou enllaç es veu traçat en una nova ruta que he gravat just després d'acabar-lo, si tens curiositat per veure-la quí et deixo link:
12/15 Sant Pere i Sant Pau - camí PR Mas Granell i Pastor - nous corriols coves d'en Garrot - sender Font d'en Garrot {6 km, 240 m+/-}

Per si t'interessa també veure la 1ª que vaig gravar, deixo el link aquí també:
03/14 Sant Pere i Sant Pau - Font d'en Garrot - Mas del Frare - coves d'en Garrot {10 km, 220 m+/-}

● Apunts de I'itinerari ●

INICI : Sant Pere i Sant Pau (barri nord de Tarragona) > PI-1 : Camí del Pou del Vinagre, PR (travessem el Mas d'en Granell per aquest sender amb arrels i molt rocós, de pujada lleu però anem rampejant marges) > PI-2 : Mas d'en Granell (arribem a la masia en ruïnes i seguim de baixada pel corriol de la gran bassa del mas, força empinat i trialer, però està quedant descuidat) > PI-3 : Camí del Comellar del Mas d'en Granell (és planer, passem per davant de la Font Fonda) > PI-4-5 : Mas dels Arcs i antiga Bodega de Puig i Valls, o "mas de l'àngel", (veiem les ruïnes que resten de les masies; tot per camins de roca) >>

>> PI-6 : creuem el camí/via de la canonada de gas i seguim el sender PR Camí del Mas dels Arcs (tot planer i va resseguint la costa, amb bones vistes del Camp i les serres que el delimiten, més enllà dels pins de la vora del camí) > PI-7 : trencall al Mas i la Font d'en Garrot (trobem indicadors i marques grogues; baixa entre l'obaga humida i es fa trialer) > PI-8 : Font d'en Garrot (un racó encantador i amb història de festes i pícnics populars, i d'un cert punt místic, des d'on veiem el Mas d'en Garrot i els seus cavalls i rucs pasturant, com també els pins gegants que creixen al comellar de la font) > PI-9 : Mas d'en Garrot (passem per davant de la masia i els camps de pastura de cavalls i rucs, també si és el vespre, segurament trobarem el ramat de cabres pel mig del camí) >>

>> PI-10 : Camí del Comellar del Mas d'en Garrot (seguint PR, anem vorejant el comellar abandonat, on encara podem veure els avellaners que antigament donaven fruit) > PI-11 : cruïlla de senders, agafem el de la dta (comença amb una rampa forta i segueix pujant poc a poc tot travessant el bosc, al final pugem pel camí rocós de la torre elèc.) > PI-12 : mirador a Sant Salvador i a tot el Baix Camp i les seves serres (a través del tallafocs de la línia elèc.) > PI-13-14 : baixem al Comellar del Mas del Frare (per corriolets costeruts, i el travessem per un camí de marjada > PI-15-16 : ruïnes del Mas del Frare (pugem pel sender del comellar, és molt costerut i amb diversos passos grimpadors, molt xulo! i s'ha netejat aquest març del 2016) > Camí del Mas del Frare en direcció a Els Hostalets i poc després ens desviem cap al barranc de la Cova d'en Garrot (per un sender PR marcat a la roca que va vorejant tot el barranc... mentres veiem la balma des d'altura) >>

>> PI-19-20 : baixada a la balma del barranc (anem pel sender fins que veiem a mà dta el corriol d'enllaç, és curt i baixa amb molt desnivell fins a trobar el corriol de la costa, aquest és més llarg i continua planer entre l'obaga, i al final comunica per una rampa amb el comellar de la part baixa > PI-21-22 : arribem a l'extrem del comellar abandonat i, poc més endavant, a mà dta trobem un caminet misteriós que s'endinsa com un túnel entre branques i lianes d'esbarzer, tot xafant fullaraca humida, per fer-nos arribar, finalment, al peu de la balma daurada, una altre racó encantador > PI-23-24 : fem mitja volta i ara pugem a la Cova d'en Garrot, és petita i molt baixa ja que no arriba als 2 m d'altura, poc profunda i allargada; es troba a mitja altura d'una paret inclinada de roca, que grimpem uns 4 m per arribar-hi, fàcilment, i just a la mateixa entrada, després de visitar la cova, a mà dta es grimpen 2,5 m més per tornar al sender PR de dalt) >>

>> PI-25 : seguim PR vorejant la costa fins a creuar el camí/via del gasoducte > comencem la tornada a Sant Pere seguint marques PR, d'inici pel Camí del Mas de Pastor (PI-26-27) amb una curta variant enmig (PI-28), i tornant a passar pel Mas d'en Granell (aquesta vegada pujant a la masia per un corriol que retalla les corbes del camí, PI-29, curt però empinat; l'hem netejat aquest febrer/2016), i en ben passada la masia només ens queda tornar a seguir el Camí del Pou del Vinagre per arribar ben a prop del barri... |||

:::: ESP ::::

Tarragona -- San Pere y San Pau > Fuente y cuevas de En Garrot (del Mas d'En Garrot). Pasando por el Mas d'En Granell, el Mas Dels Arcs y el Mas del Frare.

● últ. actualización: marzo/2016

Una salida que repito gratamente! De la primera vez hace casi un año y me dejó buenas sensaciones como para ir volviendo, y alguna vez acompañado para mostrar estos rinconcitos curiosos y encantadores, a través de un recorrido nada aburrido...

Recientemente, para actualizar los caminos, hemos conseguido crear una senda de enlace entre el Camino del Mas d'En Garrot (cerca de la fuente) y el corriol de las cuevas, que, por cierto, también le hemos hecho un desbroce y una talada de pequeños pinos "molestos". Este enlace se ve trazado en una nueva ruta que he grabado después de terminarlo, si tienes curiosidad por verla aquí te dejo el link:

Por si te interesa también ver la 1º que grabé, dejo el link aquí:

● Apuntes del itinerario ●

{comellar: campos de una vaguada | corriol: senda o sendero secundario | pou: pozo}

INICIO : San Pere y San Pau (o San Pedro; barrio norte de Tarragona) > PI-1 : Camino del Pozo del Vinagre, PR (atravesamos el Mas d'En Granell por este sendero con raíces y muy rocoso, de subida leve pero vamos rampeando márgenes) > PI-2 : Mas d'En Granell (llegamos a la masía en ruinas y seguimos de bajada por el sendero de la gran balsa del mas; bastante empinado y trialero, pero está quedando descuidado) > PI-3 : Camino del Comellar del Mas d'En Granell (es llano; pasamos por delante de la Font Fonda, "Fuente Honda") > PI-4,5 : Mas Dels Arcs y antigua Bodega de Puig y Valls, o "mas del ángel" (vemos las ruinas que quedan de las masías; todo caminos de roca) >>

>> PI-6 : cruzamos el camino/vía de la tubería de gas y seguimos el sendero PR Camino del Mas Dels Arcs (todo llano y va recorriendo la cuesta, con buenas vistas de El Camp y la sierras que lo delimitan, más allá de los pinos del borde del camino) > PI -7 : desvío al Mas y la Fuente d'En Garrot (encontramos indicadores y marcas amarillas; baja entre la umbría húmeda y se hace trialero) > PI-8 : Fuente d'En Garrot (un rincón encantador y con historia de fiestas y pícnics populares, y de un cierto punto místico, donde vemos el Mas d'En Garrot al otro lado del comellar y sus caballos y burricos pastando; también podemos ver los pinos gigantes que crecen en la vaguada de la fuente) > PI-9 : Mas d'En Garrot (pasamos por delante de la masía y los campos de pasto de los cavallos y burricos, también si es el anochecer, seguramente encontraremos el rebaño de cabras en medio del camino...) >>

>> PI-10 : Camino del Comellar d'En Garrot (siguiendo PR, vamos bordeando esta vaguada abandonada, donde todavía vemos los avellanos que antiguamente daban fruto) > PI-11 : cruce de senderos, cogemos el de la dcha (comienza con una rampa fuerte y sigue subiendo poco a poco atravesando el bosque, al final subimos el camino rocoso de la torre eléc.) > PI-12 :mirador a San Salvador y a todo el Baix Camp y sus sierras (a través del cortafuegos de la línea eléc.) > PI-13-14 : bajamos al Comellar del Mas del Frare (por unos corriolitos empinados, y lo cruzamos por un camino de bancal > PI-15,16 : ruinas del Mas del Frare (subimos por le sendero del comellar, muy empinado y con varios pasos trepadores, muy chulo! y se ha limpiado este marzo/2016) > Camino del Mas del Frare en dirección a Els Hostalets, y poco después nos desviamos hacia el barranco de la Cueva d'En Garrot (por un sendero PR marcado en la roca que va bordeando todo el barranco... mientras vemos la balma desde altura) >>

>> PI-19-20 : bajada a la balma del barranco (vamos por el sendero hasta que vemos a mano dcha la senda de enlace, es corta y baja muy empinada hasta encontrar el corriol de la cuesta; éste es más largo y continúa llano entre la umbría, y al final comunica por una rampa con el comellar de la parte baja > PI-20-21 : llegamos al extremo abandonado del comellar y, poco más adelante, a mano dcha encontramos un camino misterioso que se adentra como un túnel entre ramas y lianas de zarza, pisando hojarasca húmeda, para hacernos llegar, finalmente, al pie de la balma dorada, otro rincón encantador) > PI-23-24 : damos media vuelta y ahora subimos a la Cueva d'En Garrot, es pequeña y muy baja ya que no llega a los 2 m de altura, poco profunda y alargada; está a media altura de una pared inclinada de roca, que trepamos unos 4 m para llegar, fácilmente, y justo en la misma entrada, después de visitar la cueva, a mano dcha se trepan 2,5 m más para volver al sendero PR de arriba) >>

>> PI-25: seguimos PR bordeando la cuesta hasta cruzar el camino/vía del gasoducto > empezamos la vuelta a San Pedro siguiendo marcas PR, de inicio por el Camino del Mas de Pastor (PI-27-27) con una corta variante en medio (PI-28), y volviendo a pasar por el Mas d'En Granell (esta vez subimos a la masía por una senda que recorta las curvas del camino, PI-29, corta pero empinada; la hemos limpiado este febrero/2016) y después de pasar por la masía sólo nos queda volver a seguir el Camino del Pou del Vinagre para llegar de nuevo al barrio... |||

01 Mas d'en Granell (variant curta, camí rocós)

Ruinas

02 Mas d'en Granell (masia abandonada)

03 camí del Comellar del Mas d'en Granell (Font Fonda)

Ruinas

04 Mas de l'Àngel (ruïnes: Bodega de Puig i Valls)

05 Mas dels Arcs (senders de roca)

06 Camí del Mas de Pastor (continuació sender PR)

Intersección

07 trencall al Mas i la Font d'en Garrot (seguint el PR)

08 Font d'en Garrot

09 Mas d'en Garrot

10 camí del Comellar del Mas d'en Garrot (trencall a l'esq)

11 cruïlla de senders

panoramica

12 vistes a Sant Ramon i Sant Salvador

13 corriols de baixada al comellar

14 Comellar del Mas del Frare (camí i entrada al sender de les ruïnes)

15 Mas del Frare (sender de les ruïnes)

Ruinas

16 Mas del Frare (masia en ruïnes)

17 Camí del Mas del Frare (arribant als Hostalets)

18 balma de la Cova d'en Garrot (des del sender de dalt)

19 trencall corriol de baixada

Cueva

24 Cova d'en Garrot

25 sender d'enllaç

26 sender PR pel Mas de Pastor (tornant a St. Pere)