Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización julio 2012

1,7
3,4

cerca de Molleres, Parròquia de Canillo (Andorra)

Aquesta ruta surt del Coll d’Ordino a la CS340. En un plafó de fusta hi trobem la explicació d’aquest recorregut i del camí al pic de Casamanya
Agafem el GR 11 que puja de la Cortinada i de seguida el deixem per anar a la dreta tot seguint un rètol de Bony de les Neres ( punt grog). Entronquem amb una pista que puja des de la carretera i s’endinsa al bosc de la Tosa. Guanyem altura ràpidament. Deixem a l’esquerra el camí (waypoint) que passant per el Solà d’Encamp duu fins aquest poble. Al darrer revolt abans d’arribar al repetidor veiem un sender mig tapat per la vegetació, que podem seguir però el deixem i continuem per la pista fins el Bony de les Neres.
Rodegem el repetidor i caminem vorejant el barranc amb unes espectaculars vistes de l’estany de Engolasters i de la carretera de les Pardines. Quan perdem el fil del corriol, anem a la dreta fins a entroncar amb el molt proper sender que havíem vist al revolt abans del repetidor de TV. Ara baixarem fort per una trialera en molt mal estat, coneguda com a Costa de les Neres. Entrem al bonic bosc de la Plana i el pendent es suavitza.
De seguida trobem un pal indicador (waypoint) de la Font del Mallol i del CI ( Camí Interparroquial). Deixem el camí que duu a la Collada de Beixalís i anem a la dreta seguint el rètol.
El sender davalla suaument per un bosc preciós fins arribar a la bonica font (waypoint) amb una petita zona d’esbarjo. Seguim i ens apropem a la collada de l’Estall amb vistes amplies de les Parròquies de la Massana i d’Ordino.
Caminem pel Planell de l’Estall per endinsar-nos al frondós bosc del Coll d’Ordino. El bosc en aquest tram és espectacular. Creuem la carretera i seguim davallant molt suaument fins a entroncar amb una pista i allí mateix amb el GR 11 ( waypoint) que puja d’Ordino. Una curta però dura pujada ens durà fins l’aparcament del Coll d’Ordino.
Aquest conegut recorregut presenta dos trams ben diferenciats : De la sortida fins al CI, bastant duret i la resta molt més fàcil i bonica.

**********************************************************************

Nota : Al mapa Piolet hi ha errors en el camí i a tots els llocs diu que el desnivell acumulat és de 200 mts. En aquest cas no estic d’acord i faig cas del meu GPS.

Bibliografia : Camins Parròquia de Canillo Andorra Recorregut Nº 5
Mapa i Guia ANDORRA 1:40000 Ed. Alpina (2011/2012)
Camí de l’óssa ( 8 rutes per encamp ) 1:15000 Ed Piolet.
  • Foto de Bifurcació Camí Encamp
Bifurcació Camí Encamp 06-07-12 Abans d'arribar a les Neres, aquest camí ens baixa fins a Encamp.
  • Foto de Entronca amb CI
Entronca amb CI 06-07-12 La baixada des de les Neres fins aquí no té res de fàcil.
  • Foto de Font del Mallol i Collada de l'Estall
Font del Mallol 06-07-12 Petita àrea d'esbarjo.A prop la magnífica Collada.
  • Foto de Entronca GR11
Entronca amb GR11 06-07-12 El tros curt fins l'arribada, puja amb bona pendent.
  • Foto de Inici i fí ruta
Inici i fí ruta 06-07-12 D'aquest pla surten vàries traces.

GERCA 27-nov-2012

La baixada des de les Neres fins aquí no té res de fàcil. /outdoor-trails/120706-andorra-cami-interparroquial-c-i-tomb-de-les-neres-3042560#wp-3042562

D'aquest pla surten vàries traces. /outdoor-trails/120706-andorra-cami-interparroquial-c-i-tomb-de-les-neres-3042560#wp-3042565

GERCA 27-nov-2012

Abans d'arribar a les Neres, aquest camí ens baixa fins a Encamp. /outdoor-trails/120706-andorra-cami-interparroquial-c-i-tomb-de-les-neres-3042560#wp-3042561

Petita àrea d'esbarjo.A prop la magnífica Collada. /outdoor-trails/120706-andorra-cami-interparroquial-c-i-tomb-de-les-neres-3042560#wp-3042563

GERCA 27-nov-2012

El tros curt fins l'arribada, puja amb bona pendent. /outdoor-trails/120706-andorra-cami-interparroquial-c-i-tomb-de-les-neres-3042560#wp-3042564

• RAM52 03-mar-2013

HI HA UN TRAM DE BAIXADA QUE NO ÉS TAN FÀCIL ....

• Foto de TARRAGONINA

TARRAGONINA 15-ene-2014

AMB NEU MÉS FÀCIL

• KARMETA 18-nov-2014

Es ideal per fer una passejada de diumenge, feta el 16 de novembre, nosaltres vam trobar algo de neu i mooooolt fred!!!!

GERCA 18-nov-2014

moltes gràcies Karmeta ( andorrana )

Salut i Cames

• Foto de yetiyak

yetiyak 09-nov-2015

l'inici del camí no segueis el CI exactament sinó el camí que du al repetidor. El CI va més per la vessant d'encamp al principi.

• Foto de josspark

josspark 13-sep-2016

Bonita ruta por el bosque con grandes hormigueros, el ultimo tramo se hace un poco pesado.

• SENDERS.GRUP 13-sep-2016

Entorn precios

• TARRACO55 13-sep-2016

Molt agrada, com quasi totes les caminades per Andorra

• Gerca.Pro 13-sep-2016

Llàstima que aquest any no hi hagi bolets ...

GERCA 13-sep-2016

gràcies pels vostres bons comentaris