Fecha de subida 28 de noviembre de 2017

Fecha de realización julio 2012

0,8
1,6

cerca de Baños de Panticosa, Aragón (España)

Preciosa i curta ascensió al Petit Vignemale des del Refugi de Baysellance en la que possiblment sigui l'ascensió més assequible a un 3000m. pujant des del refugi a l'Hourquette d'Ossoue pel corriol que surt del refugi fent llaçades per l'extrem dret de la vall, coronant al coll que dona vistes sobre la vall de Gaube i pujant pel llom de la carena al cim de 3.033m. La baixada del cim al coll la fem pel mateix cami, mentre que del coll al refugi anirem directes per canal qeu baixa del coll. Cal anar en compte que hi pot haver neu fins entrat el mes d'agost.

Vistes fantastiques del cim sobre tota la glacera del Vignemale i els principals cims dels massis.

Sortida i arribada: Refugi Baysellance.

Recorregut curt però espectacular i molt atractiu, amb pedent notable sobretot del coll al cim per les dues arestes, la superior més en forma de cresta que de llom com la primera.

El recorregut està senyalitzat fins el coll de l'Hourquette de Gaube de 2.734m., amb marques blanques i vermelles del GR-10. Per sobre del Coll el cami és ben visible, no te pèrdua i anirà primer per l'aresta NNE del cim mentre qeu a la part final conflueix a la carena que tanca el glaciar de Ossoue pel nord pujant per l'aresta NE, amb una cresta fàcil.

Malgrat que no presenta dificultat més enllà del pendent, de la fàcil cresta final i del terreny de pedra petita pel que s'haurà de vigilar a la baixada, el qualifiquem de moderat. No recomanable per a persones que no hagin fet alta muntanya amb anterioritat.

Cal tenir en compte que trobarem neu en aquest tram de finals d'octubre a mitjans de juny i amb alguna congesta fins a finals de juliol.

Cal tenir en compte que esterem molt alts, pel que anirem sempre per prat o roca, i vegetació baixa i escassa pel que farem gairebé tot el recorregut a ple sol, en funció de l'hora que sortim i l'època de l'any. Si es a l'estiu recomanable portar gorra, ulleres de sol i crema solar.

Molt recomanable portar GPS, ja que ens podrien passar de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que és només orientativa i en cap cas una guia de la ruta.

Breu descripció: Sortim del refugi agafant el GR-10 que puja pel cantó dret de l'ample canal que porta el coll sota de la cresta de l'Hourquette, tot i que s'estreny en la part superior en forma de canal estreta i que acumula neu la major part de l'any. Anirem pujant fent llaçades per terreny pedregós amb pendent notable, mentre que un cop a dalta en la darrera diagonal se suavitza per arribar al Coll. Estem a 2734m. Vistes fantastiques a tos els cantons sobre el glaciar nord de Gaube. Agafarem el corriol que surt a l'esquerra que puja pel llom de l'aresta que baixa de la cresta que tanca el glaciar, pujant de valentm amb llaçades curtes per terreny de pedra petita, però que es puja be. A l'arribar al moment que l'aresta conflueix amb la cresta que baixa del cim i que tanca la gelera, amb vistes fantàstiques sobre el que queda de glaciar. Girem a la dreta i fem el curt tram de cresta, senzilla, per coronar el Petit Vignemale de 3.033m.

Les vistes son fantàstiques sobre al glacier, el Pic de Cerbilona i el Central, mentre que a la dreta ens qeuda la cresta de la Punta Chausenque de la qeu sobresurt a la dreta la monumental Pique Longue du Vignemale.

Desfarem el camí de baixada fins el coll, anant en compte que el terreny és més relliscós de baixada. Un cop al Coll baixarem per la canal que baixa pel centre des dels coll, primer es estreta però més avall s'eixampla notablement. Trobem diferents congestes neu però es passen be. Poc després arribem de nou al refugi de Baysellance.