Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización agosto 2013

3,5
6,9

cerca de Gavarnie, Occitanie (France)

Fantàstic recorregut circular per anar a la Gran Cascade, molt més original, complet i bonic que el recorregut d'anada i tornada a la cascada clàssic, al costat del riu. Aixi pujarem en direcció al circ però no pel fons de la vall sino en direcció al Port de Bujaruelo fins l'entrada de la preciosa vall qeu baixa del Port de Bujaruelo amb el Tallon sobre nostre. Pugem fins el Plateu de Bellevue, on conflueixen les vites de la vall de Bujaruelo i al Circ de gavarnie, Baixarem per agafar un preció corriol que ens portarà dins de bosc al hotel du Cirque, i continaurem fins a la mateixa base de Gran Cascada, La tornada la farem pel camí clàssic del fons de la vall.

Recorregut molt atractiu i bonic de dificultat baixa, pel que el qualifiquem de fàcil tot i la forta puajda per arribar a la cascada. Com que la dificultat baixa no es contempla el posarem com a fàcil.

Accés. Sortirem del centre de Gavarnie, just davant de l'Hotel Le Taillon.

Molt recomanable portar GPS, ja que es dificil seguir-lo nomes amb el mapa ja que no hi ha marques ni indicadors. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que és orientativa i en cap cas una guia del recorregut.

Breu descripció. En aquest cas sortirem com si anessim en direcció al Port de Bujaruelo,
sortint del centre de Gavarnie, riu avall, per girar el seguent carrer i començar a pujar passant per l'església de Notre Dame de Bon Port. Mentre anem pujant, veiem de cara les imponents panoràmiques del Circ de Gavarnie amb la cascada al davant. Anem pujant per les llaçades precioses que fa el corriol que baixa del Col del Port de Bujaruelo cap al poble. Pujarem fins el trencall de Bellevue amb vistes al circ però també a la fantàstica vall de Bujaruelo pel cantó francés. Baixarem una mica del cami pel veure gran quantitat de marmotes, molt freqüents en aquesta vall.

Agafem el corriol que surt a la dreta en direcció al circ que ens baixa primer a la creuar la Gave des Tourettes on veurem dues cascades precioses una per damunt del pont i l'altre per sota d'aquest . Continuarem pel fantastic corriol que entra al fabulós bosc de pins i avets amb alguns faig que anirà pujant en direcció al circ de Gavarnie, lluny de les aglomeracions del fons de la vall. Primer creuem un torrent a gual, petit, i després el riu qeu baixa del circ de Gavarnie per una palanca de formigó. Continaurem per un preciós corriol que ens portarà al cami principal poc abans d'arribar a l'hotel del Circ. Continuarem fins el peu de la Grand Cascade amb una pujada important i pedregosa.

La tornada la farem pel cami clàssic del fons de la vall, passant per l'Hotel del Circ i seguint sempre el corriol més transitat que porta fins la pista del fons de la vall. Podem seguir sempre pel cami costat del riu però el track fa una petita variant que surt de la normal amb una petita pujada i un cami menys transitat per entrar a Gavarnie pel mateix camí.
  • Foto de Hotel du Cirque
Grand_Cascade
  • Foto de circ Gavarnie
circ_Gavarnie
  • Foto de hotel del circ
hotel_circ
feta a les roques
  • Foto de Marmotes
Marmotes
  • Foto de torrent a gual