Descarga

20 de febrero de 2019

Fecha de realización

febrero 2019
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Juncosa, Catalunya (España)

-----------------------------------------------------------------------

Per veure les fotos d'aquesta caminada aneu al següent enllaç :

100 Cims Puig de la Cova i Puig de Vilafranca ( 20-02-19 )

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
En quasi tots els meus recorreguts de muntanya intento fer alguna variant als tracks trobats al wikiloc. Això comporta algun risc com ens ha passat avui. La qualificació de “DIFICIL” és bàsicament pel camí dibuixat al mapa, actualment totalment perdut, que agafem al wpt 13. Cap problema si seguim per la pista fins trobar el camí d’anada on desfarem per tornar al cotxe.
Un cop arribats al Puig de Vilafranca ( wpt 09 ) quasi tothom desfà camí fins la pista per la que segueix caminant. Nosaltres, tot seguint els camins del Mapa del Piolet, al mateix cim vam agafar un corriol que resta força embrossat però que amb l’ajut del GPS dona un punt “d’aventura” al recorregut. La baixa vegetació ens permet veure quasi sempre el lloc per on passar. El camí és fa força visible en quan ens anem allunyant del cim. Fins i tot trobem algunes fites, molt més clares fent la ruta en sentit invers.
Aquesta zona, al menys per a mi, no resulta massa bonica. Normalment sempre poso el que més m’ha agradat de la ruta. Avui em costa destacar algun indret. El dia tapat tampoc ha ajudat.
Recordar que el Puig de la Cova forma part de la llista dels 100 Cims

APROXIMACIÓ : Deixem el cotxe al coll de l’Arca ( wpt 01 ). A la Juncosa del Montmell agafem un pista asfaltada amb indicador de Aiguavia. Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta. Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Difícil ) Ja he esmentat els dos trams complicats.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil +) La baixada per la zona de la Cativera és per un corriol amb força pedra i roques on la petja no és massa comada. En general, a bona part del recorregut hi trobem molta pedra i roca.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Alternant pista i corriol. Això sí, amb molta pedra.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Movistar amb moltes zones sense cobertura.

MENJAR : Hem dinat a la Bisbal del Penedès. Restaurant Ulldellebre (977 688888 – 686688842). Un punt modern. El millor les postres sense desmerèixer la resta. Molt bon tracte.Menú feiner 12,50 €. Al Capde puja bastant el preu ....

AIGUA : No hem trobat cap font.

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +562 . Temps en moviment ( caminant ) 3h 25’. Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp filtro el track eliminant els punts amb menys de 1,80 mts de separació. El resultat d’aquest procés el pujo al wikiloc. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Si la fent en sentit horari resulta més còmode el tram de la Cativera entre el wpt 05 i 06 .

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet te mapa de la zona del Montmell. Com podeu deduir no massa actualitzat.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de la electrònica. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.
Al wikiloc hi ha moltes “activitats” però trobo a faltar una entre les de senderisme i alpinisme, que podríem dir “muntanysme” que al menys per a mi simplificaria la valoració de la dificultat tècnica.

Parquing

Ruinas

12 Mas Bertomeu

12 Mas Bertomeu 20-02-19

13 Ull Camí perdut ( No seguir, tornat pista )