Tiempo en movimiento  una hora un minuto

Fecha de subida 5 de marzo de 2019

Fecha de realización marzo 2019

1,0
2,1

cerca de Montnegre, Catalunya (España)

Montigalar es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC

HI HA CAP FONT O AIGUA : No
ALTITUD: 464m.

CATALÀ
Comencem al final de la carretera GIV-6621 que ve de Quart i acaba al veïnat de Montnegre, havent passat abans per Sant Mateu de Montnegre. Reculem uns 300 m per la carretera, obviant una primera pista amb indicacions cap a Monells, i prenem una segona pista de terra a la nostra dreta, amb pals indicadors del sender local SL-C-1 (Montigalar 24 min). La pista puja uns metres fins al coll del Portell, on se n’hi ajunta una de secundària per la dreta que voreja el Puig Toixonera pel nord venint de Can Pujades des de la pista que hem descartat al principi. Nosaltres seguim recte iniciant una baixada, però de seguida ens desviem per la pista que puja per l’esquerra. Anem progressant en sentit ascendent, tot seguit deixem una antiga pista forestal a l’esquerra completament devorada per la vegetació, i arribem a una clariana de la pista on, a mà dreta, una petita fita de pedres indica l’inici un corriol que s’endinsa al bosc i va fins al mirador del Balcó de les Bruixes (Que visitarem a la tornada).
Nosaltres continuem pujant, fem una corba tancada a l’esquerra i una altra a la dreta, i arribem a un nou pal indicador que, a l'esquerra, ens mena al cim. El corriol ascendeix envoltat de vegetació, fins que trobem l’inici d’una drecera a l’esquerra, que puja decididament fins al cim del Montigalar en escassos minuts. En total hem trigat uns 40 minuts. El cim és un aflorament rocós on hi ha les restes d'un vèrtex geodèsic, un màstil amb bandera, una caixa metàl·lica amb llibreta de visites, un parell de pessebres, i una placa memorial en forma de roda. Recentment (octubre 2017) s'han tallat algunes branques i arbres del voltant, cosa que permet tenir una vista àmplia en totes direccions.
Gaudim del paisatge, signem a la llibreta i iniciem el camí de retorn, primer per un corriol que es desvia a l’esquerra de la drecera que hem fet al final, però que de seguida fa un gir a la dreta per anar trobar el corriol per on hem vingut, deixant-ne un altre baixa per l’esquerra i que aniria a parar a la carretera. Fins al punt de tornada desfem el recorregut de vinguda.
BON CAMÍ 🌍

CASTELLANO
Empezamos al final de la carretera GIV-6621 que viene de Quart y termina en el vecindario de Montnegre, habiendo pasado antes por Sant Mateu de Montnegre. Retrocedamos unos 300 m por la carretera, obviando una primera pista con indicaciones hacia Monells, y tomamos una segunda pista de tierra a nuestra derecha, con postes indicadores del sendero local SL-C-1 (Montigalà 24 min). La pista sube unos metros hasta el cuello del Portillo, donde se le junta una de secundaria por la derecha que bordea el Puig Toixonera por el norte viniendo de Can Pujades desde la pista que hemos descartado al principio. Nosotros seguimos recto iniciando una bajada, pero enseguida nos desviamos por la pista que sube por la izquierda. Vamos progresando en sentido ascendente, a continuación dejamos una antigua pista forestal a la izquierda completamente devorada por la vegetación, y llegamos a un claro de la pista donde, a mano derecha, un pequeño hito de piedras indica el inicio un sendero que se adentra en el bosque y hasta el mirador del Balcón de las Brujas (Que visitaremos a la vuelta).
Nosotros continuamos subiendo, hacemos una curva cerrada a la izquierda y otra a la derecha, y llegamos a un nuevo poste indicador que, a la izquierda, nos lleva a la cima. El sendero asciende rodeado de vegetación, hasta que encontramos el inicio de un atajo a la izquierda, que sube decididamente hasta la cima del Montigalà en escasos minutos. En total hemos tardado unos 40 minutos. La cima es un afloramiento rocoso donde están los restos de un vértice geodésico, un mástil con bandera, una caja metálica con libreta de visitas, un par de pesebres, y una placa memorial en forma de rueda. Recientemente (octubre 2017) se han cortado algunas ramas y árboles de alrededor, lo que permite tener una vista amplia en todas direcciones.
Disfrutamos del paisaje, firmamos en la libreta y iniciamos el camino de regreso, primero por un sendero que se desvía a la izquierda del acceso directo que hemos hecho al final, pero que enseguida hace un giro a la derecha para ir a encontrar el sendero por donde hemos venido, dejando otro baja por la izquierda y que iría a parar a la carretera. Hasta el punto de vuelta deshacemos el recorrido de ida.