3,8
7,5

cerca de Caserío Morera, Valencia (España)

Comencem a caminar a les 8.40 h, eixint de la carretera junt a la font de Morera, situada al costat de l'alberg del mateix nom.
Per un camí entre els barranc de Morera i el de la Vall Seca, travessem una zona de cultius. En una bifurcació de camins, a l'esquerra. Un poc més avant, a la dreta, els senyals indiquen una senda que puja primer per un tros molt vegetal, convertint-se en un tram de roca viva en ascensió suau. El tram és pla. Travessem el barranc de la Vall Seca. Comencem a ascendir. En passar la Venta Vella, creuem un camí ample. La senda es converteix en un camí tancat per una cadena. Eixe camí de seguida és una senda de pedra blanca i pins xicotets que comença a muntar un poc més. Estem a l'esquerra de l'inici del barranc de la Vall Seca i la cosa es posa més exigent. De fet, serà la pujada forta (encara que curta) del dia. L'esforç acaba a les 9.35 h. Al costat del barranc Aspre, arribem a la senda dels Enginyers. Un sender molt ben construït, amb paret de pedra a la dreta, que va mantenint pràcticament sempre la mateixa cota. Passem del barranc anterior al de Ballester, a l'ombria del puntal Ample.
La senda entra plenament en el barranc de Ballester. En travessar-lo, abandonem la senda dels Enginyers, seguint per una altra, estreta i molt ben definida. A la dreta del barranc, el remuntem, primer en traçat rectilini i, després, fent unes esses. La senda, a l'altra part del barranc, acaba la pujada arribant al camí de Ponce, junt al l'alt del Molló de Coca, en el punt més alt del dia.
Gir a la dreta pel camí. Anem de cara a la casa de Ponce. Gir a la dreta de 90° per la senda Roja, que també és un camí. Vista del Montcabrer i del Benicadell.
Allí mateix (11.35 h), entrem en el terme de Bocairent, anant pel camí de la Font de la Figuera. A l'esquerra, dos cases noves amb una bona tanca de pedra i una porta de ferro oberta.
Eixim per la dreta per una senda poc definida a l'esquerra del barranc de la Frontera.
Sempre de cara al Benicadell i el Montcabrer, arribem a un camí asfaltat. A la dreta es veuen les fàbriques de Bocairent. Un tram de kilòmetre i mig d'asfalt descendent. La monotonia es trenca amb una baixada sense senda entre roques cantelludes, on trobem algun senyal, especialment sobre uns pilons grans.
Tornem a l'asfalt al costat de la casa de Pastetes.
En travessar el barranc d'Ontinyent, a l'esquerra, l'hotel Ferrero tancat, construït sobre el mas de Giner. Arribem a la CV-81 (k.16). Girem a l'esquerra cap al poble, paral•lelament a la carretera, seguint una via de servici del Polígon Industrial del Regadiu. Final de l'etapa, a Bocairent, a les 13 h, en la rotonda del monument a la manta.