Fecha de subida 27 de enero de 2013

Fecha de realización enero 2013

2,0
4,0

cerca de Vall de Gallinera, Valencia (España)

16 senderistes a fer el Cim de la Safor des de La Llacuna. La ruta comença en La Llacuna, prop de Villalonga. Una vegada arribada a l'última casa hi ha una espècie de llac, conegut com la Llacuna. Veiem a la nostra esquerra una pista forestal, aparquem el cotxe junt amb el cartell de l'Avenc de Teixos. Agafem la carretera per l'esquerra i a uns 10 metres a la nostra dreta hi ha un molló on comença la senda que ens portarà, per la part cremada, cap al Circ de la Safor i les seues excel·lents vistes. En un dia clar com hui hem vist fins a l'illa d'Eivissa. La senda de pujada és quasi inexistent i la nostra guia és un pi solitari en la part alta i l'ajuda del GPS. Un vegada arribats a este punt recuperem les marques PR fins al cim, en esta part veiem molts miradors cap al Circ de la Safor i el riu Serpis. A la nostra esquerra veiem el Pla de la Nevera, un pla cobert d'herba amb una nevera xicoteta sense sostre d'uns sis metres de diàmetre i amb les parets cobertes d'hedra, construïda antigament amb coberta de teula àrab. Una vegada vist el cim tornem sobre els nostres passos i en l'encreuament de sendes agafem la de la dreta. Esta senda està molt marcada i és quasi impossible perdre el camí. Al final de la mateixa veurem la carretera. Des d'ací teníem pensat girar a la dreta per la carretera i desviar-nos a uns 100 metres a la nostra esquerra per una pista forestal que en uns 6 km. ens haguera portat al punt de partida. Per qüestió d'horari hem hagut d'acurtar-la prenent la carretera per la nostra esquerra i en uns 2 Km ja estàvem en el punt d'eixida on havíem aparcat els cotxes. I com no, agrair la informació de Pepelik i Javi Survivor, que m'han permés afrontar esta ruta amb seguretat