Fecha de subida 14 de octubre de 2013

4,0
8,0

Vista 2062 veces, descargada 75 veces

cerca de Sant Just Desvern, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
Interessant sortida pel vessant occidental de Collserola que ens portarà a pujar un dels tres 100 Cims de la FEEC que hi ha a la serra, el turó de Sant Pere Màrtir seguint el sender PR C-164. La caminada té al·licient de recórrer una part poc visitada però interessant de la serra i de visitar dos elements patrimonials força interessants, les bateries antiaèries que es troben al cim de Sant Pere Màrtir i el poblat ibèric situat a la Penya del Moro.

La sortida no té cap dificultat tècnica tot i que és una mica llarga. Com passa sovint a Collserola durant el recorregut ens anirem trobant multitud de cruïlles de pistes i camins. Afortunadament el sender està perfectament assenyalat amb indicacions verticals en totes elles. Cal destacar que en l’abalisament de la ruta no s’han pintat senyals sobre els elements naturals.

Recorrerem íntegrament el sender PR C-165 Collserola-Sant Just. El sender té el seu orígen i final a la plaça de l'Ajuntament de Sant Just Desvern, al costa mateix de l'església. Nosaltres, però, buscarem una sortida i acabament diferent tot anant a buscar dues estacions properes del tramvia de la línia T3 que circula pel Baix Llobregat.

Els primers i darrers quilòmetres de la sortida són evidentment urbans, però la excursió no us decebrà.

ELS TRENS
Ambdues estacions pertanyen a la T3 del tramvia que uneix Barcelona amb el Baix Llobregat.
-Estació de sortida: Rambla de Sant Just. Estació de tramvia de la T3 del Trambaix. Comunica les estacions de Francesc Macià a Barcelona amb la de Sant Feliu/Consell Comarcal de Sant Feliu de Llobregat.

-Estació d’arribada: Walden. Estació contigua a l'anterior, de la mateixa T3.

Podeu consultar els HORARIS TRAM.

Coll de Can Cuiàs

fuente

Font de la Beca

Gir a la dreta

Esplanada Turó d'en Cors (creu)

panoramica

Mirador de fusta. Bancs

Pal indicador. Seguim direcció Font de la Beca. Inici corriol

Coll del Portell

Pal. Prenem la pista a l´esquerra