Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización marzo 2018

2,7
5,3

cerca de Clemente da Costa, Açores (Portugal)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Açores, Sâo Miguel) Ruta el 27/03/2018; 11 km; +560 -560; 5 hores. Tercera excursió amb el següent itinerari: Serra de Água de Pau, Lagoa do Fogo. Participants: Patxi, el guia, i els 15 membres del grup. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: L’any 1581 uns comissaris de l’illa de Sâo Miguel es van desplaçar a Lisboa per presentar la submissió al rei Felipe I.

Aquest és el mapa de la meitat oriental de l’illa de Sâo Miguel. Per aquest territori farem les excursions de Furnas, Faial da Terra i Maia. Avui ens hem desplaçat amb el cotxe des de Ponta Delgada en direcció est, per la costa, fins a Lagoa.

Aquesta ruta, la PRC2-SMI, està indicada com Praia-Lagoa do Fogo. Ens permetrà caminar per un entorn extraordinari de laurisilva, aigua i finalment fins al llac que omple una caldera de col•lapse. Serà una ruta d’anada i tornada en format circular.

Una bonica cuereta groga ens observa esperant algun regal. La cuereta groga o titeta groga i titeta de maig o titina groga, a les Balears, (“Motacilla flàvia”) és la més petita de les cueretes dels Països Catalans. Al Rosselló i al Conflent rep el nom de ‘conyic’, i aquest és el malnom que donen als habitants de Cotlliure els vilatges veïns.
L’any de 1581, que dèiem a dalt, Felipe II d’Espanya havia adquirit el títol de rei de Portugal com a Felipe I, després de la mort del rei Sebastiâo I de Portugal sense successió. Seguidament la esquadra naval ... ...