Fecha de subida 29 de junio de 2018

Fecha de realización junio 2018

2,9
5,8

cerca de Agres, Valencia (España)

Agres-Moncabrer-Agres

Temps: 4:43:17h
Temps parat: 1:17:52
Desnivell +: 768 m

La Serra de Mariola separa les comarques de l'Alcoià i del Comtat (Alacant) de la comarca de la Vall d'Albaida i Bocairent (València). La seva màxima altura és el Montcabrer, de 1390 metres, seguen la tercera màxima altura de la província d’Alacant desprès de l’Aitana i Puig campana. El punt d'inici de la ruta és al Santuari Castell d’Agres.
El sender comença al cartell del PR-CV-27 a Agres que hi ha al costat del Santuari. La ruta puja per aquesta zona d'ombria de Mariola fins arribar al refugi Montcabrer, aquest no el borem fins arribar a ell. El sender no té cap pèrdua, ja que és un camí dels mes transitats de la Serra Mariola.
Des del refugi seguirem per una pista a mà esquerra, després de passar una cadena, borem a la nostra dreta una bassa, continuem fins a la següent bifurcació per l'esquerra, primer per pista i després per sender fins arribar a un creuament de senders indicats per un pal indicador de les rutes. Nosaltres comencem a pujar cap a les parets del Montcabrer, en direcció sud fins arribar a una caseta xicoteta d’obra on hi ha un llibre de firmes. Passarem per sota d'aquestes parets, prop de la Font del Pouet, fent una volta per la cara sud fins arribar al vèrtex del Montcabrer (1390 m). Deixem el pic per el sender PR-CV 57 que baixa en direcció oest fins arribar a un creuament de senda, nosaltres agafem el de la dreta fins arribar al pal indicatiu de GR 7, aquesta senda te una forta pendent. Continuem per la nostra esquerre fins arribar a la Cava Gran o Arquejada i tornem fins el refugi. Baixem per la mateixa senda que hem pujat per evitar el sol. Ruta repetida el dia 8 de febrer del 2015. Però baixant esta volta per el mateix sender que per a pujar fins el refugi.

agres-montcabrer-agres-08-feb-15

La Sierra de Mariola separa las comarcas de L'Alcoià y El Comtat (Alicante) de la comarca del Valle de Albaida y Bocairent (Valencia). Su máxima altura es el Montcabrer, de 1390 metros, siendo la tercera máxima altura de la provincia de Alicante después de Aitana y Puig campana. El punto de inicio de la ruta es el Santuario Castillo de Agres.
El sendero comienza en el cartel del PR-CV-27 en Agres que hay junto al Santuario. La ruta sube por esta zona de umbría dela Sierra Mariola hasta llegar al refugio Montcabrer, este no lo vemos hasta llegar a él. El sendero no tiene pérdida, ya que es un camino de los mas transitados de la Sierra Mariola.
Desde el refugio seguiremos por una pista a mano izquierda, después de pasar una cadena, vemos a nuestra derecha una balsa, seguimos hasta la siguiente bifurcación por la izquierda, primero por pista y después por sendero hasta llegar a un cruce de senderos indicados por un poste indicador de las rutas. Nosotros empezamos a subir hacia las paredes del Montcabrer, en dirección sur hasta llegar a una caseta pequeña de obra donde hay un libro de firmas. Pasaremos por debajo de estas paredes, cerca de la Fuente del Pouet, dando una vuelta por la cara sur hasta llegar al vértice del Montcabrer (1390 m). Dejamos el pico por el sendero PR-CV 57 que baja en dirección oeste hasta llegar a un cruce de senda, nosotros cogemos el de la derecha hasta llegar al poste indicativo de GR 7, esta senda tiene una fuerte pendiente. Continuamos por nuestra izquierda hasta llegar a la Cava Gran o Arquejada y volvemos hasta el refugio. Bajamos por la misma senda que hemos subido para evitar el sol. Ruta repetida el día 8 de febrero de 2015. Pero bajando esta vez por el mismo sendero que para subir hasta el refugio.
01-Santuari Mare de Deu d'Agres
02-Sender Botanic. Pujada cap el refugí.