Fecha de subida 16 de diciembre de 2012

Fecha de realización diciembre 2012

1,3
2,6

cerca de Alella, Catalunya (España)

Breu passejada pels voltants d'Alella. No és cap maravella, però es agradable i curta. Parteix de la Urbanització del Mas Coll, al carrer Vallespir. S'aparca al capdevall del torrent, a on hi ha un rètol de l'Ajuntament i una cadena per impedir el pas de vehicres. Es segeuix amunt seguint el torrent fins a la Font del Fonoll (seca)a on hi ha un gran plataner, es continua fins a un formidable pi bord. Més amunt hi ha una cruilla, si es vol us podeu desviar a una font seca que hi ha a uns 150m, si no seguiu per la pista de la dreta de pujada, a uns 50 metres de la cruilla hi ha unes cabanes excavades per arrecerar-se i guardar estris de les vinyes que antigament ocupaven el que ara és bosc. Seguiu pel camí fins a trobar un enorme plàtan amb una esquerda al fons de la qual hi ha un broll d'aigua anomenat Font de l'Esquerda. Es segeuix a la dreta amunt i es fa un revolt passant a tocar d'una tanca de malla de filferro, es tomba a l'esquerra fins arribar a la Font dels Escalipitus amb taules i un refugi de cacera. Es torna uns 30 metres enrera i es segueix amunt a la dreta al costat d'una pared de pedra seca, antic cami entre el que havien sigut vinyes. Es passa a la dreta del camí per més coves dels antics pagesos de vinya. Just en un fort revolt, es por seguir uns metres fins a un broll amb bassa anomenat Font del Safareig. L' aigua habitualment gota a gota. El lloc és bonic. Es retorna al camí de pujada fins la pista que ve dela Conreria i va a Sant Mateu. Bones vistes a El Masnou i Premià amb la mar de fons. Se la segeix a la dreta durant 1/4 d'hora. A la primera cruilla, es deixa la pista principal i es baixa per una pista malmesa amb forma baixada fins a trobar la urbanització. Es passa uns 15 pels carrers de la urbanització. En total una hora i mitja, amb calma. Ruta extreta de l'interessant llibre d'Adrià Triquell: Parc de la Serralada Litoral, editorial Piolet que explica els punt que hi trobem. Us el recomano.
Font amb taules voltada d'eucaliptus. Hi ha un refugo de cacera. habitualment hi brolla aigua, no massa.