Descarga

1 de junio de 2013

Fecha de realización

mayo 2013
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Cambrils, Catalunya (España)

Ruta interessant per a conèixer un xic aquestes contrades de l´Alt Urgell.

Encara que no sigui un cim molt important, val la pena pujar al Cap de la Roca de Galliner, on podrem gaudir d´unes boniques vistes.

Durant tota la travessa, normalment hi podrem veure quantitat de voltors i rapinyaires volant sobre les grans parets de roca.

Comencem la nostra ruta sortint d´Alinyà i pugem al Coll de la Nou, continuem per pista forestal fins al Coll Durau, on ens desviem uns metres per visitar el Dolmen, continuem per pista fins a la font de la Masieta, aquí agafem un caminet que s´enfila fort fins al Cap de la Roca del Galliner, bonic mirador. Tornem a la font de la Masieta i agafem un caminet, un xic perdedor pel pas del bestiar, continuem de baixada fins arribar al Roc de l´Ou, bonica pedra que sembla que faci equilibri per vèncer la força de gravetat, continuem baixant fins arribar a Cal Penya (en runes), creuem el riu i comencem pujant fins a la collada del Coll, des d´aqui ja podem veure l´altre vall i el poble de Perles, agafem un bonic caminet de baixada fins arribar al poble, passem per davant de l´esglesia de Sant Romà de Perles, creuem de nou la carretera asfaltada i de seguida ens enfilem per un marcat camí fins a la collada del Portell, baixem un xic fins al Mirador d´Alinya, des d´aqui tenim una bonica panoràmica amb fotos descriptives amb els noms dels llocs. Continuem uns metres mes fins a l´ermita de Sant Ponç, també amb bones vistes . I ara ja tot de baixada fins al punt de sortida del poble d´Alinyà.
Temps total en moviment, unes 5 hores.