Descarga

Fecha de realización

octubre 2021

Seguimiento en Vivo

Deja que quien tú decidas sepa dónde te encuentras mientras sigues o grabas una ruta desde la app.

Pásate a Wikiloc Premium Pásate a Premium para eliminar los anuncios
Seguimiento en Vivo Seguimiento en Vivo
Comparte

cerca de Mura, Catalunya (España)

1-SITUACIÓ GEOGRÀFICA
Ens trobem al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac, entre les comarques del Vallès Oriental, del Vallès Occidental i del Bages. El Parc està situat entre la Depressió Central i la Depressió Prelitoral, entre el riu Llobregat, a l’oest, i el riu Ripoll, a l’est. Els municipis més propers són Matadepera i Mura. Ens movem en altituds entre els 500 i els 1.103 metres del cim més alt, La Mola.
2-RUTA-ORIENTACIÓ-SEGURETAT
Km 0: Inici a PK Alzina del Salari. Accés per carretera de Matadepera a Coll d'Estenalles. PK molt espaiós.
Km 1.2: Font dels Traginers. Des de l'Alzina del Salari prenem corriol que es manté per zona boscosa i prop la riera fins arribar a la font. Indret bonic.
Km 3.9: Hospital de Sang.
Km 6.3: Font i Bauma de la Pola
Km 7 3: Turó de Tres Creus
Km 8.9: Alzina del Salari. Final de ruta.
En resum ruta relativament fàcil (amb algun pas on cal anar amb compte) amb molts punts d'interès i vistes espectaculars en gran part del recorregut.
3-GEOLOGIA I FLORA
El Parc Natural és un massís eminentment forestal, on predominen els alzinars a les parts altes i extenses pinedes als vessants. Però el que dona més personalitat al massís són els medis rupícoles amb formes de relleu espectaculars, un dels millors exemples de conglomerat (pinyolenc) del nostre país, juntament amb Montserrat. Hi podem trobar nombrosos hàbitats: cingleres, codines, coves i avencs, alzinars i boscos humits, pinedes, brolles, basses i rierols, masies i conreus, i tot en una superfície inferior a 14 mil hectàrees. Si hem de destacar alguns elements de flora hem de parlar de l’alzina com a reina absoluta sense discussió, trobem també pi blanc i pinassa, roure, àlber, molta estepa blanca, bruc, boix, romaní, savina, garric, arboç, llentiscle, marfull, heura, falguera, també argelaga, galzeran, càdec i té de roca i l’endèmica orella d´os a les roques dels canals.
4-FAUNA
La gran diversitat d’ambients facilita el trànsit de molta varietat d’animals, sobretot d’ocells. Puputs, orenetes, pardals, rossinyols, tallarols, perdiu roja, àliga marcenca, aligots, mallerengues, tudons, gamarús, merles, pit-roig, gaig, corbs, xoriguers, duc, falcons...i així fins a completar una llarga llista d’ocells que tenen a Sant Llorenç un recer ideal.
Granotes, serp d’aigua i visons a les basses i rierols; esquirols i guineus a les pinedes; ratolins de bosc i senglars als alzinars; rat-penats a les coves i avencs; cargols de codina, llagosta i escurçó ibèric a les codines. Això sí, cal molta sort, silenci i paciència per a poder-los veure en acció.
5-ELEMENTS SINGULARS
Bauma de les Porquerisses: sota una imponent massa de conglomerats típics de la zona, cova una mica obrada on et pots aixoplugar en cas de necessitat.
Font de la Pola: curiós i bonic racó on, a més, la font disposa d’aixeta i brolla un bon raig (sense garantia sanitària, com totes a muntanya...).
Vistes: Magnífiques tota l’estona, ja sigui per la flora del voltant als espais més tancats o per la grandiositat de les serralades properes als punts més oberts: Montserrat, Montseny, els propis cims de Sant Llorenç: La Mola, Montcau, Castellsapera, etc.
6-VALORACIÓ
Magnífica excursió que no té gairebé cap dificultat tècnica. La ruta, amb bon temps, es pot fer tot l'any.

Aparcament de l'Alzina del Salari

Balma dels Graons de Mura

Desviament cap a la dreta

Font dels Traginers

Avenc del Llest

Coll de Boix

Tió

• Foto de Tió
Tió de Nadal

Desviament cap al sender de la dreta