Tiempo en movimiento  3 horas 32 minutos

Fecha de realización julio 2018

4,2
8,4

cerca de Atzeneta d'Albaida, Valencia (España)

Ruta nocturna realitzada juntament al Club Excursionista Atzeneta, que organitza la IV Ruta Nocturna, que en esta ocasió ens porta des d'Atzeneta d'Albaida fins a Beniarrés.

Aprofitant la llum que ens dona una lluna plena que ja va minvant, realitzem una ruta que ens porta per tota la part de l’Ombría del Benicadell fins a arribar a Beniarrés. Són prop de 17 quilòmetres amb un desnivell positiu de 565 metres.

La ruta, comença en Atzeneta d’Albaida a les 22:00h en el Carrer Font Freda, on a uns 120 metres dóna començament el PRV 213.4 que ens porta sobre suaus ascensos a la Font Freda, on parem a descansar i sopar. En estos primers 4,5 quilòmetres de ruta, passem prop de les sendes que ens portarien al Castell de Carrícola per l'esquerra i al Corral de Diego per la dreta. Esta es la primera parada obligatòria, on parem per a sopar.

Una vegada hem recuperat forces, continuem serpentegant el PRV 213.4 fins arribar a la Caseta de les Planisses, on tornem a parar per a descansar un poc. Des de l'inici de la ruta fins a este punt hem recorregut ja uns 12 quilòmetres, havent passat des de la Font Freda fins a la Caseta de les Planisses prop de sendes que ens portarien a Otos, al Castell de Carbonera, el Cim del Benicadell, les Fontetes o les Marjeletes.

De la Caseta de les Planisses agarrem una senda que ens porta a la Font de la Gota i que acaba en la pista forestal, però que no la utilitzem, ja que de seguida ve el camí Partida Ribera que ens porta fins a Beniarrés. Per esta última ruta passem prop de les sendes que ens porta a la pujada de les Marjeletes i Cim del Benicadell pel Regall.

Ruta molt bonica de fer, acompanyant-nos la lluna per quasi totel camí.
Ací fem el primer "alto en el camino" per a sopar i agarra forces, hem rrecorregut ja 4,5km.
Fem la segon parada, per agarrar forces i descansar 10 minuts, ja que portem des de la eixida en Atzeneta vora 12km.