Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Circular
  • Foto de Bagà-St. Martí de Brocà-Castell-St. Marc de Brocà-Paller de Dalt-Paller de Baix-Font del Sofre

Tiempo

8 horas 40 minutos

Coordenadas

Fecha de subida

19 de octubre de 2015

Fecha de realización

octubre 2015

Sé el primero en aplaudir

Comparte

cerca de Bagà, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Bagà. Aquesta excursió es pot fer en unes 5 hores efectives.

Anirem (direcció est) a passar per sota del pont de la carretera que puja al Túnel del Cadí i ens arribarem fins la primera nau del Polígon Industrial on anirem per la pista que la volta (direcció sud, senyals de pintura groga que ens acompanyaran fins el Coll de Clarà) i baixa a trobar el Torrent de la Serra on agafarem un camí que puja en direcció al nord-est a trobar una pista forestal.
La seguirem (direcció est) fins a trobar una cruïlla de pistes on agafarem un camí que surt per la cara sud i marxa força planejant a l'est per enfilar-se tot seguit per el Serrat Pelat. Un bon tros amunt, trobarem una cruïlla al costat d'un pi (cara sud, té una fita). Deixarem el que continua pujant i agafarem el que marxa a l'est i que ens pujarà a la cruïlla de pistes del Coll de Clarà on ens trobem amb el Petit Recorregut PR C-158 que ens acompanyarà fins la Collada Grossa, (senyals de pintura groga i blanca)
Anirem per la pista que marxa tot baixant a l'est, fins trobar l'ermita de Sant Martí de Brocà, on per la seva cara est agafarem el camí que puja (direcció nord) tot voltant la casa de Cal Galló que ens queda al damunt. Poc després arribem a la Font de Serra.
Per la cara nord-oest de la Font puja el camí (és fressat i net) que ens pujarà tot passant per el costat del Turó del Puig a la casa del Castell. La voltarem per la seva cara nord-oest per anar a trobar la pista forestal que puja de Sant Martí de Brocà.
La seguirem tot pujant. De seguida trobem una cruïlla de pistes anirem per la que continua pujant (direcció nord-oest) a trobar el Camp de dalt. El voltarem i anirem a trobar el pal de la llum que tenim per la cara nord. D'aquest punt surt el camí (direcció nord-oest) que ens pujarà al cim de la serra on ens trobem amb Sant Marc de Brocà (ruïnes).
Un cop gaudit d'aquest bon mirador anirem en direcció al nord-oest a trobar el camí que ens baixarà a la Collada de Tarnes on trobarem una pista forestal que seguirem tot baixant per la cara nord-est, per ràpidament girar al nord-oest.
En trobar una cruïlla de pistes en un petit coll anirem per la que puja en direcció al nord-est. Més amunt trobarem una nova cruïlla de pistes. Continuarem per la que té una tanca que impedeix el pas dels vehicles que ens portarà a la Collada Grossa. La creuarem en direcció al nord-oest i al començar la baixada trobem una cruïlla (pal indicatiu). Estem sobre el GR 150 i el GR 4.2 que seguirem fins l'entrada de Bagà (senyals de pintura blanca i vermella). Començarem la baixada sempre seguint el GR que ens portarà a trobar el Camp del Paller Gros i les restes de l'ermita del Paller de Dalt.
Aquí agafarem la pista que baixa fins a trobar una cruïlla per la cara sud per on baixa el camí que tot passant per la Foranca ens portarà al Paller de Baix. Anirem baixant per dintre de la zona de lleure fins trobar la carretera asfaltada. La seguirem uns pocs metres per agafar el camí que marxa a l'oest i ens puja a trobar les restes de l'ermita de Sant Pelegrí. Aquí el camí marxa a l'oest i després baixa fortament fent unes llaçades per anar a trobar una pista forestal que seguirem (direcció sud) per trobar ràpidament per la cara oest el camí que ens baixa a localitzar la Font del Sofre.
Retornarem a la pista i la seguirem fins quasi arribar al davant del viaducte de la carretera on la deixarem (també el GR) i agafarem un camí que baixa per la cara oest per passar per sota del pont i portar-nos al centre de Bagà.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Moixeró.

Coll de Clarà

• Foto de licel

licel 28 abr. 2019

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Ruta molt maca facil de seguir i amb llocs amb historia, com sempre Jordi un 10.

• Foto de JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA 28 abr. 2019

Moltes gràcies.-

• Foto de Ramatib

Ramatib 12 jun. 2021

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Ruta molt bonica i fàcil tret del tram després del paller de dalt que es fa una mica feixuc el GR que corre per una torrentera i ens ha plogut. Havíem d'anar amb molta cura per no fotre'ns de cap. Hem seguit les indicacions grogues i després les grogues i blanques PR que arriba un moment que coincideixen amb el GR ja fins a la arribada a Bagà. El reseguir aquestes marques que sembla haver estat repintades fa poc ha fet que féssim alguns trams per corriols alternatius als proposats aquí. També ens hem trobat que tot just al costat de Sant Marc el corriol ha desaparegut engolit per una pista feta per uns que estan talant pins entre Sant Marc i la bassa.