Descarga

Fecha de realización

marzo 2022

Búsqueda por Zona de Paso

Encuentra rutas que empiecen o pasen por zonas concretas que tú elijas.

Pásate a Wikiloc Premium Pásate a Premium para eliminar los anuncios
Búsqueda por Zona de Paso Búsqueda por Zona de Paso
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Mura, Catalunya (España)

Interessant ruta pel Bages, per tal de visitar unes quantes de les cavitats més característiques de la Serra de l'Obac. Es una circular que es pot ampliar amb diverses coves més que tinc pendent de localitzar, o inclús amb un apropament a la zona de Puigdoure per arribar fins a la espectacular Cova Regal-Marcet i la Bauma de la Calç. En tot cas quan tingui clar els accessos a la resta de les coves que tinc pendents (Cova dels Enrics, Cova del Duc, Cova de la Rebolleda, Cova de la Ceràmica i Foradada de Matarodona) ja crearé un track nou que imagino que sortirà força exigent. Així aquesta ruta té els següents punts de pas: Aparcament a l'Alzina Salari-Avenc del Picarol-Camí de l'Ascensor de Mura-GR 5-Coll de la Cort Fosca-Turó Cort Fosca-Cova Morta-Foradada de la Cort Fosca-Cova de la Cort Fosca-Hospital de Sang-Torrent del Roure Llarg-Bassa del Roure Llarg-Pista Forestal-Cova del Frontal-Agullola del Mal Pas-Cova del Turó Mal Pas-Cova Fumada de Puigdoure (Turó del Mal Pas)-Collet del Mal Pas-Tres Pinasses-Era dels Enrics-Bauma dels Debanadors-Bauma del Serrallonga-Turó de la Campana-Camí Ral de Mura-Alzina Bonica-Coll de Boix-Cova dels Traginers-Camí dels Graons de Mura-Alzina del Salari.
Sortim de l'aparcament de l'Alzina del Salari seguint la pista en pujada fins a la primera corba, on agafem un corriol que surt a la dreta i que ens porta en poca estona a l'Avenc del Picarol.
Continuem pujant fins enllaçar amb un camí que seguim a la dreta i seguim fins un punt on veurem una pintura d'una senyera al terra, on girarem esquerra pel Camí de l'Ascensor de Mura.
Aquest corriol ens deixa al GR 5 que seguim un curt tram fins desviar-nos a l'esquerra a un punt on marca que no segueix el GR.
Arribarem a enllaçar amb una pista on seguirem esquerra en baixada fins trobar la coneguda marca H pintada en blau que marca el camí que porta cap a l'Hospital de Sang. Però no el seguim, sino que pujem cap al Turó de la Cort Fosca on gaudirem de bones vistes. Baixarem i enllaçarem amb el camí que de seguida ens apropa a unes fites que indiquen per on s'arriba a l'Hospital de Sang.
Aquí hem d'estar atents a una canal a mà esquerra (hi ha una marca blava a un arbre) que seguirem fins a trobar la bonica Cova Morta, una cavitat realment interessant que té una mica de recorregut (necessari casc i frontal). Tornem per la mateixa canal i de seguida veurem la baixada cap a l'Hospital de Sang per una altra canal, ara a la dreta.
Primer veurem una bonica Foradada, després la preciosa Cova de la Cort Fosca (porteu casc i frontal) i finalment l'Hospital de Sang un indret amb molta història a les Guerres Carlines.
Passarem pel mig i seguirem el preciós corriol en llarga baixada que ens deixarà al Torrent del Roure Llarg, gaudint de bones vistes de Matarrodona (atenció al tram final que baixa de valent). Creuarem el torrent i de seguida sortirem a una pista a prop de la Bassa del Roure Llarg. Ara es qüestió de seguir la pista per anar a trobar la Cova del Frontal, una de les més maques de l'Obac.
No té pèrdua, arribarem a un punt on a mà dreta hi ha un roc gran i jo he deixat una fita. Surt un corriol amb una pujada exigent però no massa llarg fins trobar la entrada a la cova. No té gaire problema per accedir, només hem d'anar una mica agupits (casc i frontal). Arribareu a una sala amb una formació rocosa i veureu un segon nivell amb unes formes on es difícil accedir, millor així per no fer mal bé res. Després de gaudir d'aquest espai hem de desfer el corriol i el tram de pista fins trobar un corriol que surt a mà esquerra, indicat amb una fita.
Un tram força dur que ens porta a l'Agullola i Cova del Mal Pas. L'Agullola es un mirador fantàstic, atenció que es un punt arriscat. Al costat trobareu la Cova del Turó del Mal Pas, amb un accés molt estret però viable, tot i que us haureu d'arrossegar com un cuc. Vosaltres mateixos, no es difícil però sí molt estret, més aviat tema espeleo.
A partir d'aquí seguirem pujant un tram de corriol fins que enllaçarem amb un camí que seguirem a la dreta i que va rodejant el Turó del Mal Pas. Si voleu podeu accedir a la Cova/Bauma Fumada de Puigdoure, sembla difícil però en realitat es puja bé i val la pena. Les vistes són molt xules. Tornarem al camí a l'altura del Collet del Mal Pas on veurem les Tres Pinasses, un curiós arbre amb tres troncs.
Ara hem de seguir el corriol de la dreta fins a l'Era dels Enrics. Si voleu visitar els Pins Cargolats haureu de seguir un altre corriol a mà esquerra. Són formacions curioses que valen la pena però avui no les he anat a veure. També està l'Avenc dels Pins Cargolats.
Per aquesta zona hi han diverses coves més que encara no tinc localitzades i que són propers objectius, ja aniré investigant. (Cova del Duc. Cova de la Rebolleda, Cova de la Ceràmica i Cova dels Enrics)
Seguirem el corriol fins agafar una desviació a mà esquerra que ens porta fins a la Bauma dels Debanadors, un altre lloc curiós amb una Font/Bassa a l'interior. Després seguirem la canal amunt però ens desviarem per pujar a la petita Bauma del Serrallonga. Tornarem al camí i accedirem al Turó de la Campana on gaudirem de precioses vistes. Seguirem fins enllaçar amb el Camí Ral de Mura que no deixarem fins arribar a la impressionant Alzina Bonica.
I d'aquí a Coll de Boix on agafarem el corriol a esquerra que ens porta fins a la Cova dels Traginers i pel Camí dels Graons de Mura tornarem a l'inici de ruta.
Espero us agradi!!

Cova del Frontal

• Foto de Cova del Frontal
Intersección

Corriol esquerra. Fita (tornada)

• Foto de Corriol esquerra. Fita (tornada)

Agullola Turó del Mal Pas

• Foto de Agullola Turó del Mal Pas

Cova del Turo del Mal Pas

• Foto de Cova del Turo del Mal Pas

Cueva

Cova Fumada de Puigdoure (o Bauma del Turo del Mal Pas)

• Foto de Cova Fumada de Puigdoure (o Bauma del Turo del Mal Pas)
Collado de montaña

Collet del Mal Pas. Dreta. A la esquerra les Tres Pinasses

• Foto de Collet del Mal Pas. Dreta. A la esquerra les Tres Pinasses
Árbol

Les Tres Pinasses

• Foto de Les Tres Pinasses

• Foto de Marca pintura. Segurament indica proximitat Cova Duc, Cova Rebolleda i Cova Ceramica. Pendents de localitzar

• Foto de A la esquerra surt el corriol que va l'Avenc i als Pins Cargolats. Avui no els visitem

• Foto de Era dels Enrics. A la dreta surt el corriol que va a la Cova dels Enrics. Pendent