Fecha de subida 10 de marzo de 2017

Fecha de realización marzo 2017

1,7
3,3

cerca de la Rabassada, Catalunya (España)

Excursió en al que hi podem accedir amb transports públics.
Comencem al Baixador de Vallvidrera i ens encaminem al pantà, a través d’un bonic passeig de plataners i passant pel costat d’ una antiga mina, avui tancada.
Passat el pantà arribem a la font de la Espinagosa, que encara raja, fem una ziga-zaga, seguim el camí de la Santa Creu d’Olorde que passa per una urbanització (suposo que pertany a Vallvidrera de dalt), la parada del bus 111, travessa la carretera, passa per un Mirador i arriba fins al Turó d’en Cors. Mirador als dos vessants, bancs per seure i aparcament de cotxes.
En la segona etapa, passem per un petit monument a Santa Maria de Collcerola, més enllà passem uns arbres pintats i després de una bona pujada arribem a Sant Pere Màrtir.
Allà podem anar a visitar les antigues bateries antiaèries de la guerra civil, on hi ha uns cartells explicatius. Paga la pena.
En la tercera etapa, tota de baixada, i sempre amb vistes de tota Barcelona i part del baix Llobregat, travessem la carretera de les aigües, fins el mirador, on hi ha bancs i una font. El camí baixa dret, passa pel costat de l’ antic dipòsit d’ aigües i va a petar a unes escales que ens porten cap a l’ hospital de Sant Joan de Deu. Travessem l’ avinguda d’ Esplugues i entrem al Parc Cervantes. Si feu l’ excursió en abril-maig podreu gaudir del roserar. Ja només ens queden uns metres fins arribar al principi del metro L3 Zona Universitària.
La excursió està agafada de Manel Canales.
Manel, gràcies per compatir.
Jo només he posat, uns punts i unes fotos més.
Mina Grott i passeig dels plataners
Pantà de Vallvidrera
Parc Cervantes

• Foto de Manel_49

Manel_49 14-mar-2017

Bona passejada. En particular si es pot fer en dia de diari que llavors és molt tranquil·la. Ben explicada. Salut i Cames!

• rafael escuin 16-abr-2017

Realmente una bonita travesia , incluso para pricipiantes .

• Dani1982v2 20-ene-2018

Acabamos de hacer esta ruta. El inicio es muy bonito, agradable y cómodo. Pero el último tramo, la bajada a partir de la batería antiaérea es más complicado, incómodo para bajar

• Felhix 22-ene-2018

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Facil i asequible.

• danialcala 26-sep-2018

M'he desviat de la ruta un parell o tres de cops, especialment perque he seguit un GR i es veu que no l'havia d'agafar. He acabat arribant igualment al turó d'en corts però caminant força més. Al final he baixat per can caralleu ja que pujar a Sant Pere Màrtir ja se'm feia llarg.

Magí Alsina 27-sep-2018

Molt bé, danialcala. Gràcies pel comentari.
    Salut i República!

Magí Alsina 27-sep-2018

Gràcies també a Rafael Escuin, Dani1982v2 i Felhix pels vostres comentaris.
    Salut i República!

• mariofpalos 27-ene-2019

Me ha gustado bastante, buenas vistas y poco transitada en domingo. Es cierto que la última bajada es más complicada y menos bonita, pero a cambio terminar cerca de una parada de metro es muy conveniente.

Magí Alsina 28-ene-2019

Gràcies mariofpalos pels teus comentaris i valoració.