Fecha de subida 14 de septiembre de 2017

Fecha de realización septiembre 2017

3,4
6,7

cerca de Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

BALANDRAU [12/09/2017]

(ES)
Iniciamos la ruta en una curva muy cerrada de la pista que sube desde Tregurà de Dalt -pasada la Creu de Fusta, acabado ya el pavimentado-, dónde arranca el camino que se dirige hacia el Pla del Mosquetar (WP 01).

Nos encaramamos por la loma, aprovechando trochas de paso de animales, hacia el Puig de la Torroella (WP 02) cruzando un par de veces la pista, desde dónde -siguiendo la arista- llegaremos al Castell dels Moros (WP 03 y 08).

Desde la cota 2134 del Castell dels Moros descendemos en dirección a la Collada del Castell dels Moros (WP 04), dónde hay una laguna. Un poco más adelante, nos incorporamos al camino que nos conducirá hasta el Coll dels Trespics (WP 06), pasando por la Collada de Fontlletera -dónde también hay una laguna por la parte de la Solana- y el Clot de la Congesta (WP 05).

Llegados al Coll dels Trespics, viramos a la izquierda siguiendo el camino que, por la arista y bordeando el Trespics, conduce hasta la cima del Balandrau (WP 07).

El regreso lo hacemos prácticamente por el mismo camino (con alguna variación sin importancia).

Las vistas desde la cima del Balandrau son magníficas, siempre y cuando la meteorología lo permita, que no fue el caso en esta ocasión.
------------------------------------------
(CAT)
Iniciem la ruta en un revolt molt tancat de la pista que puja des de Tregurà de Dalt -passada la Creu de Fusta, acabat ja el pavimentat-, on arrenca el camí que es dirigeix cap al Pla del Mosquetar (WP 01).

Ens enfilem pel serrat, aprofitant sendes d'animals, cap al Puig de la Torroella (WP 02) creuant un parell de vegades la pista, des d'on -seguint la aresta- arribarem al Castell dels Moros (WP 03 i 08).

Des de la cota 2134 del Castell dels Moros baixem en direcció a la Collada del Castell dels Moros (WP 04), on hi ha una llacuna. Una mica més endavant, ens incorporem al camí que ens conduirà fins al Coll dels Trespics (WP 06), passant per la Collada de Fontlletera -on també hi ha una llacuna per la part de la Solana- i el Clot de la Congesta (WP 05 ).

Arribats al Coll dels Trespics, es gira a l'esquerra seguint el camí que, per l'aresta i vorejant el Trespics, condueix fins al cim del Balandrau (WP 07).

La tornada la fem pràcticament pel mateix camí (amb alguna variació sense importància).

Les vistes des del cim del Balandrau són magnífiques, sempre que la meteorologia ho permeti, que no va ser el cas en aquesta ocasió.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La ruta aquí descrita, así como los tracks para GPS son orientativos. Queda bajo la responsabilidad de quién la realice, tomar las medidas de seguridad apropiadas para el itinerario, que dependerán de las condiciones climatológicas, así como la preparación tanto técnica como física de la persona que la lleve a cabo. Quede bien claro que todo lo indicado (track y comentarios) es meramente a nivel informativo y sin ningún otro tipo de ánimo, eximiéndose el autor de responsabilidad alguna, ante cualquier percance que pudiera sufrir quién por voluntad propia o inducida realice la ruta.

La ruta aquí descrita, així com els tracks per GPS són orientatius. Queda sota la responsabilitat de qui la realitzi, prendre les mesures de seguretat apropiades per a l'itinerari, que dependran de les condicions climatològiques, així com la preparació tant tècnica com física de la persona que la porti a terme. Que quedi ben clar que tot el que indica (track i comentaris) és merament a nivell informatiu i sense cap altre tipus d'ànim, eximint-se l'autor de tota responsabilitat, davant de qualsevol contratemps que pogués sofrir qui per voluntat pròpia o induïda realitzi la ruta.

cima

03 - Castell dels Moros (2134)

Lago

04 - Collada del Castell dels Moros

Collado de montaña

06 - Coll dels Trespics

cima

07 - Balandrau

08 - Castell dels Moros (2122)