8,3

cerca de Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Ruta circular que passa per valls emblemàtiques del nostre Pirineu i, en concret de la Vall d'Aran.

És una ruta amb un inici fàcil i pesat, ja que remuntar total la Vall de Ruda des del Pont de Ruda, és feixuc. Un cop arribats a al pàrking dels cotxes ja és una mica més lleuger i més en el moment de començar el corriol que ja ens portarà al Refugi de Saboredo, no te pèrdua, nomes cal seguir les senyals del GR-221/4.

Ara tenim dues opcions, continuar pel GR fins al Coll de Ratera o bé seguir la ruta que jo he marcat, és pujar pel camí alternatiu, poc concorregut i que cal seguir les fites, però podrem gaudri dels llac MAJOR de SABOREDO i del NAUT de SABOREDO, que en cap cas el podrem veure si seguim el GR.

Un cop arribats al COLL del RATERA, nomes cal afrontar una forta pujada fins dalt el cim i poder gaudir una marevelloses vistes sobre els ESTANYS i CIRC de COLOMERS, La VALL de RUDA,SANT MAURICI,MONTARDO, ANETO,...

Un cop iniciem el descens, agafem la direcció al REFUGI DE COLOMERS que iniciem amb una forta baixada i de mica en mica anar suavitzant i gaudir d'un dels paisatges mes bonics del Pirineu, tot voregant el LLAC OBAGO, REDON i LONG, al final hi ha un pal indicador que marca dos itineraris diferents per arribar al REFUGI de COLOMERS, jo he agafat el curt per que havia de trobar-me amb un company de venia del COLL SENDROSA, si no recomano agafar l'altre opció.

Ara nomes cal baixar a la pista que ens portarà a ELS BANYS de TREDOS dins la VALL d'AIGUAMOIX, un cop hi arribem tot seguint la pista o be pel camí de passejada.

Ja s'acosta el final de la ruta, però abans cal passar per la MONTANYA de PORERA, per arribar-hi hem de seguir la pista que un cop hem sortit del pàrking, arrenca davant del panell informatiu, sempre per la pista i seguint les marques del PR-111 no sempre visibles, però no te pèrdua ja que fins dalt el plans cal seguir la pista, cosa que jo no vaig fer, i com que conec una mica el terreny en vaig aventurar pel dret i pel mig del bosc. Un cop dalt el primer pla que coincideix amb el final de la pista ja nomes cal seguir les marques del PR-111 fins arribar al PLA de PORERA i buscar l'abeurador que hi ha i llavors seguir recte i i amb tendència a anar a l'esquerra fins trobar les marques, aquest pla no esta gaire ben marcat. El descens es per dins un del boscos mes frondosos d'AVETS, PI NEGRE, PI ROIG i AVELLANERS que jo conec.