Fecha de subida 8 de diciembre de 2015

Fecha de realización diciembre 2015

4,2
8,5

cerca de Benasau, Valencia (España)

Inici des de la pujada al cementiri de Benasau, deixant el cotxe quasi al peu de la runera d'inici. Tram curt però dur (serà una constant a tota l'excursió; ela acusats desnivells "adobats" amb runeres de tot tipus) S'ha de seguir la senda, molt poc marcada en ocasions.

Una vegada superada la runera, veurem el pic Serrella a llevant. Continuarem crestejant fins aplegar a un bosc. Primer davallarem i després ascendirem per pista forestal fins el cim. Vistes impressionants! Baixarem i la pista forestal la tenim perpendicular a nosaltres. La creuarem, dirigint-nos cap el nord-est i seguirem les poques fites de pedra que hi ha. Aplegarem a la pista que davalla cap al dipòsit d'aigua. Nosaltres seguirem crestejant, deixant a la nostra esquena cada vegada més lluny el pic Serrella. Seguirem marques de pintura blava fins aplegar, ascendint, a un turò.

Veiem ja el Pla de la Casa davant nostre i immediatament baix de nosaltres, una runera i un camp llaurat. Seguirem la senda en la mateixa direcció que veniem (s'ha d'estar atents de no perdre-la) i anirem davallant cada vegada més, per una senda mig runera i mig terra. Molt esvaradissa. Aplegarem al bancal i el bordegem per la banda esquerra, travessarem un petit bosc de pins i aplegarem al PR que porta a la Font Roja. El seguim fins que apleguem al peu de la pujada del Pla de la Casa.

Pugem la runera (almenys jo, rebufant pel cansanci acumulat) fins aplegar al primer collao on està la marca PR en un pal. Seguim planejant (i meravellant-nos de les vistes i l'ambient d'alta muntanya que es respira sempre en este tram) fins aplegar a el darrer pla (farcit de "coixí de monja," molt punxós) abans de pujar al cim del Pla de la Casa. En este punt, jo puge a partir de l'arbre solitari que hi ha enmig del prat de "coixí de monja", desviant-me de la senda cap a la dreta fins assolir una altra runera. Anem pujant fins que s'aplega a veure la creu de fusta del cim.

Al cim, fem la xicoteta trepada que ens porta a la creu i ens meravellem amb les vistes. Huí, tanmamtéix, una avioneta m'ha sobrevolat a molt poca alçària. Li he fet fotos. A partir d'ací, iniciem el descens, buscant i baixant amb cura la gravera que duu fins el punt de confluència del Barranc del Moro i tornada per Famorca. Nosaltres ens encararem cam al sud-oest, desfent per baix el camí abans realitzat. Davallant aplegarem fins al punt de pujada al Pla de la Casa. Farem una xicoteta visita al Forat d'Àfrica.

Tornarem seguint el PR (pista forestal) fins el dipòsit d'aigua i a partir d'ahí, seguirem la pista en direcció sud-oest. A meitat pista, ens desviarem per un camí cap la dreta (la carretera segueix a l'esquerra) fins aplegar a zones de bancal, masos i finalment, al punt d'inici.
S'ha d'anar ben preparat i amb bona condició física.