Tiempo en movimiento  3 horas 13 minutos

Fecha de realización abril 2021

3,1
6,3

cerca de Benasau, Valencia (España)

La ruta s'inicia a Benasau, xicotet municipi a l'interior de la província d'Alacant. L'itinerari és circular de menys de 13 quilòmetres amb dues parts diferenciades: La primera part és més entretinguda i aventurera majoritàriament per senda i la segona per pista seguint el sender PR-CV 23.
Travessem pel carrer Nou i girem a la dreta cap a l'església, en la plaça de la qual està la font de l’Ullet, on poder aprovisionar-se d'aigua, avancem pel carrer Canonge Mas Picó i passem per davant del bar de les antigues escoles i més endavant per darrere del restaurant Serrella fins a arribar al camí de Quatretondeta, que ix al costat de la carretera CV-70, on hi ha un cartell informatiu del sender PR-CV 23. Seguim a l'esquerra fins al calvari on girem a la dreta i travessem el Viacrucis i en la primera intersecció girem a l'esquerra deixant de seguir el PR, emprenem una lleugera pujada entre bancals d'ametlers i oliveres, en arribar a la zona de muntanya prompte deixem la pista i ascendirem per una estreta senda que trobem a la nostra dreta, les vistes conforme anem guanyant altura es van transformant en panoràmiques.
Voregem el barranc de les Solsides per uns antics camps de cultiu per a continuar accedint fins a un coll on hi ha les ruïnes d'un corral i hi ha un sender que baixa cap al poble de Quatretondeta que no agafarem, sinó que seguim cap a la dreta i prompte arribem a un tram de pedrera una mica delicat.
La senda de la pedrera és estreta i llarga, amb un tram final de pujada amb desnivell més pronunciat, però amb cura i atenció ho passarem per a arribar al tram una mica agut que és la pujada a unes penyes que hi han abans d’arribar al cordal de la Serrella. La visió de l'entorn és sorprenent.
Ací a la dreta s'arriba al cim del Morro de la Serrella, que no anem. Emprenem el següent tram per una senda estreta amb fites disseminades per a indicar-nos el trajecte que és per la cresta, des d'ací podem distingir la caseta de vigilància forestal que ens marca el cim de la Serrella, pròxima parada.
Travessem un xicotet bosc d'alts pins des d'on pujarem per una senda marcada, amb barana flanquejada amb corda, cap al Recingle Alt de la Serrella. On està la caseta del guardabosc i el vèrtex geodèsic. Unes panoràmiques fabuloses es dibuixen per les línies de l'horitzó.
Baixem per a reprendre la pista a través d'un bosc, en uns minuts ens endinsem en una senda a la dreta que ens retorna a la pista fins a un gran depòsit d'aigua que hi ha en el serral del Bardal.
Des d'ací seguim uns metres per una sendera que discorre paral·lel a la pista, fins que reprenem la pista i el PR-CV 23, en un quilòmetre aproximadament, un panell indicatiu assenyala que només ens queda 3 quilòmetres fins a Benasau.
Durant aquest últim tram, podem apreciar camps d'ametlers. Passem prop de les ruïnes del “Corral del Sord”, en pocs minuts arribem al Calvari, i als carrers de poble on tenim aparcat el cotxe.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant, cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

=================================================================

La ruta se inicia en Benasau, pequeño municipio en el interior de la provincia de Alicante. El itinerario es circular de unos 13 kilómetros con dos partes diferenciadas: La primera parte es más entretenida y aventurera y la segunda es por pista siguiendo el sendero PR-CV 23.
Cruzamos por la calle nueva y giramos a la derecha hacia la iglesia, en cuya plaza está la fuente de l’Ullet, donde poder aprovisionarse de agua, avanzamos por la calle Canónigo Mas Picó y pasamos por delante del bar de las antiguas escuelas y más adelante por detrás del restaurante Serrella hasta llegar al camino de Quatretondeta, que sale junto a la carretera CV-70, donde hay un cartel informativo del sendero PR-CV 23. Seguimos a la izquierda hasta el calvario donde giramos a la derecha y atravesamos el Vía Crucis y en la primera intersección giramos a la izquierda dejando de seguir el PR, emprendemos una ligera subida entre bancales de almendros y olivos, al llegar a la zona de monte pronto dejamos la pista y ascenderemos por un estrecho sendero que encontramos a nuestra derecha, las vistas conforme vamos ganando altura se van transformando en panorámicas.
Bordeamos el barranco de las Solsidas por unos antiguos campos de cultivo para seguir accediendo hasta un collado donde hay las ruinas de un corral y hay un sendero que baja hacia el pueblo de Quatretondeta que no cogeremos, sino que seguimos hacia la derecha y pronto llegamos a un tramo de pedrera un poco delicado.
La senda de la pedrera es estrecha y larga, con un tramo final de subida con desnivel más pronunciado, pero con cuidado y atención, emprendemos su paso para llegar al siguiente tramo un poco agudo que es la subida a un peñasco para llegar al cordal de la Serrella. La visión del entorno es asombrosa.
Aquí a la derecha se llega a la cima del Morro de la Serrella, que no vamos. Emprendemos el siguiente tramo por una senda estrecha con hitos diseminados para indicarnos el trayecto que es por la cresta, desde aquí podemos distinguir la casita de vigilancia forestal que nos marca la cima de la Serrella, próxima parada.
Atravesamos un pequeño bosque de altos pinos desde donde subiremos por una senda marcada, con barandilla flanqueada con cuerda, hacia el Recingle Alt de la Serrella. Donde está la caseta del guardabosque y el vértice geodésico. Unas panorámicas fabulosas se dibujan por las líneas del horizonte.
Bajamos para retomar la pista a través de un bosque, en unos minutos nos adentramos en una senda a la derecha que nos devuelve a la pista hasta un gran depósito de agua que hay en el collado del Bardal.
Desde aquí seguimos unos metros por un sendero que discurre paralelo a la pista, hasta que retomamos la pista y el PR-CV 23, en un kilómetro aproximadamente, un panel indicativo señala que solo nos queda 3 kilómetros hasta Benasau.
Durante este último tramo, podemos apreciar campos de almendros. Pasamos cerca de las ruinas del “Corral del Sord”, en pocos minutos llegamos al Calvario, y a las calles de pueblo donde tenemos aparcado el coche.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto, hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración en wikiloc sobre su utilidad.

Carrer Nou

Fuente

Font de l'Ullet i església